۰ نفر

مقابله مرزبانی ایران با اقدام عجیب طالبان

۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۲:۴۴
کد خبر: 630337
مقابله مرزبانی ایران با اقدام عجیب طالبان

فرماندار تایباد از برگزاری جلسه شورای تامین با حضور استاندار خراسان رضوی و فرمانده مرزبانی به منظور تصمیم گیری درباره انسداد مرز دوغارون خبرداد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مهدی دونده اظهار داشت: تا ابعاد و زوایای موضوع مشخص نشود، هیچ اظهار نظری نمی‌توان کرد، در حال بررسی موضوع هستیم تا با حضور استاندار جلسه شورای تأمین برگزار و تصمیم‌گیری انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر عوامل در مرز حضور دارند، اما رفت‌وآمدی انجام نمی‌شود، مورد خاصی نیست اما این اختلاف باید بررسی شود.

سرهنگ محمد چراغ، فرمانده هنگ مرزی تایباد در خراسان رضوی نیز گفت:به دنبال اختلاف به وجود آمده در مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در حوزه ماموریت این هنگ، با مذاکرات انجام شده بین مرزبانان دو طرف مقرر شد به منظور شفاف سازی و حل ابهام پیش آمده، کارشناسان طرفین در حوزه مرز موضوع را بررسی کنند.

وی افزود: هم اکنون با اشراف و تسلط اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان غیور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، آرامش در مرزهای مشترک ایران و افغانستان با نگاه صلح و دوستی برقرار است.

فرمانده هنگ مرزی تایباد در خراسان رضوی گفت: به دنبال اختلاف به وجود آمده در مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در حوزه ماموریت این هنگ، با مذاکرات انجام شده بین مرزبانان دو طرف مقرر شد به منظور شفاف سازی و حل ابهام پیش آمده، کارشناسان طرفین در حوزه مرز موضوع را بررسی کنند.

سرهنگ چراغ افزود: امروز نیروهای مرزی وابسته به طالبان، به دلیل عدم اشرافیت به قوانین و مقررات مرزی، با ابهاماتی روبه رو شده بودند که با مذاکرات انجام شده بین مرزبانان طرفین، مقرر شد این موضوع بررسی و ابهامات آنان برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون با اشراف و تسلط اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان غیور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، آرامش در مرزهای مشترک ایران و افغانستان با نگاه صلح و دوستی برقرار است.

وی اضافه کرد: مرزبانان غیور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کامل برای تامین امنیت مرزها برخوردار هستند و هم اینک مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.