۰ نفر

با گذشت یک ماه و نیم از تهاجم به اوکراین؛

روسیه از تسخیر ماریوپل خبر داد

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷
کد خبر: 629900
روسیه از تسخیر ماریوپل خبر داد

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از آزادسازی ماریوپل که پایتخت گردان آزوف اوکراین خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از آزادسازی شهر ماریوپل – پایتخت گردان آزوف – اوکراین خبر داد.

شویگو امروز (پنجشنبه) در دیدار با پوتین گفت: ماریوپل به دست نیرو‌های مسلح روسیه و نیرو‌های جمهوری خلق دونتسک آزاد شد و بقایای تشکیلات افراطی ناسیونالیست و مزدوران خارجی به طور کامل در منطقه کارخانه (آزوفستال) محاصره شده اند.

شویگو در ادامه خاطرنشان کرد: طی دو روز گذشته، روسیه آتش‌بسی را از ساعت ۱۴ تا ۱۶ بعد از ظهر با توقف همه اقدامات خصمانه و گشودن کریدور‌های بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان اعلام کرد.

وزیر دفاع روسیه همچنین تعداد نیرو‌های اوکراینی و مزدوران خارجی در لحظه محاصره ماریوپل را حدود ۸۱۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: در جریان آزادسازی این شهر بیش از ۴۰۰۰ نفر از آن‌ها از بین رفتند، ۱۴۷۸ نفر دیگر تسلیم شدند و بقیه گروه‌ها تسلیم شدند.

او همچنین با اشاره به مقاومت شماری از نیرو‌های اوکراینی در کارخانه آزوفستال گفت: بیش از ۲۰۰۰ شبه نظامی در منطقه صنعتی آزوفستال محاصره شده اند.

یگان عملیات ویژه آزوف که اغلب به عنوان گروه آزوف، هنگ آزوف یا گردان آزوف (تا سپتامبر ۲۰۱۴) شناخته می‌شود، یک گروه دست راستی افراط گراو واحد نئونازی گارد ملی اوکراین مستقر در ماریوپل در منطقه ساحلی دریای آزوف است.