۰ نفر

کاربران ایرانی از خجالت سفیر اوکراین درآمدند

۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۲۱
کد خبر: 629216
کاربران ایرانی از خجالت سفیر اوکراین درآمدند

اظهارات سفیر اوکراین اعتراض گسترده کاربران را ایرانی در فضای مجازی برانگیخت.

به گزارش اقتصادآنلاین، کیهان نوشت: «سرگئی بوردیلیاک» گفته بود: «مردم عادی ایران از اوکراین حمایت می‌کنند/وقتی ماشین ما را با پرچم اوکراین می‌بینند فریاد می‌زنند «اوکراین پیروز می‌شه... بعد از وقوع جنگ در اوکراین، همه‌ کشورهای آسیای میانه و خاور میانه، کمک‌های بشردوستانه زیادی فرستاده‌اند، اما از ایران حتی یک ریال نگرفتیم. مدتی پیش در جزیره‌ قشم تانکرهای نفت را دیدم که منتظر مشتری ‌اند. چه می‌شد چند تا از این تانکرها را از طریق لهستان و رومانی برای کمک به اوکراین می‌فرستادید. در این صورت مایه غرورتان می‌شد که به یک کشور جنگ‌زده کمک کرده‌اید؟ فرض کنیم سال آینده مشکلاتی در روابط با روسیه به‌وجود بیاید و سال بعد بخواهید موادغذایی‌تان را از اوکراین تأمین کنید، اوکراین خواهد پرسید شما تاکنون کجا بودید؟ یک سال پیش که ما به کمک‌های بشردوستانه شما احتیاج داشتیم، شما کجا بودید؟»

این اظهارات با اعتراض گسترده کاربران در توییتر مواجه شد. گزیده‌ای از این واکنش ها را می‌خوانید:

- سفیر اوکراین گفته ایران حتی یک ریال هم به ما کمک نکرده! حالا بگذریم که وزیر امور خارجه‌شون همین سه روز پیش از ارسال تیم پزشکی توسط ایران تشکر کرده، ولی مگه ما تعهدی به اوکراین داریم؟ یا مگه منفعتی برامون داره؟ یا مگه اوکراین در برابر تحریم‌های ما، همراه‌مون بوده؟!

- سفیر اوکراین نمیفهمه که ملت ایران هر کشور زیر چکمه‌های قدرت‌های بزرگ رو به چشم عبرت نگاه میکنن تا نخوابن و همیشه بیدار باشن.

- حکومت اوکراین همواره به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران رای مثبت داده است! و سفیرش با پررویی محض می‌گوید ایران یک ریال هم به ما کمک نکرده است! راستی جناب آقای سفیر! شما چرا ترور سردار سلیمانی رو محکوم نکردید؟ یادمان نرفته در موضوع ‎هواپیمای اوکراینی چقدر خباثت کردید و هنوز فراموش نکردیم که اوکراین از اولین کشورهایی بود که تحریم علیه ایران را اجرا کرد و رای مثبت داد و به همراه آمریکا و انگلیس در اشغال و کشتار مردم ‎عراق مشارکت داشت. جنابعالی هم بجای اینکه اینجا نشستی تز برای ما میدی، بهتره جمع کنی، بری از کشورت دفاع کنی.

- آقای سفیر! مردم عادی ایران همدستی اوکراین در تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان را فراموش نمی کنند.

- کاش یکی یقه‌ این بابا رو می‌گرفت، که چرا وقتی مهم ترین فرمانده‌ ایران به دست امریکا ترور شد، اوکراین طرفِ امریکا را گرفت؟ یا مثلا از این بابا سوال می‌کردن که چرا اوکراین یه لپی از امریکا نکشید، وقتی شدیدترین تحریم‌های تاریخ رو علیه ایران وضع کرد؟

- خودت بگو تو این سال‌های تحریم ایران، شما کدوم گوری بودین؟

- جالب‌ترین بخش مصاحبه این قسمته : «مدتی پیش در جزیره‌ قشم تانکرهای نفت را دیدم که منتظر مشتری‌اند. چه می‌شد چند تا از این تانکرها را از طریق لهستان و رومانی برای کمک به اوکراین می‌فرستادید».  هم میگه بازار انرژی تونو نابود کردیم هم طلبکاره که چرا نفت مفت بهمون ندادید!

- سفیر اوکراین: از ایران حتی یک ریال هم نگرفتیم. جواب ما مردم : اوکراین هیچ قطعنامه  ضد ایرانی ای رو رای منفی نداد .

- مگه شماها وقتی ما زیربار شدیدترین تحریم‌ها بودیم کمک کردید، که بخوایم بهتون کمک کنیم؟! همین شماها از تحریم های آمریکا حمایت کردید...!

- زمین بدجور گِرده. بالاخره گذر پوست به دباغ خونه افتاد. سفیر اوکراین  گفته ایران تا به حال به ما کمک نکرد.  جناب سفیر! دولت جنابتان موقعی که پای تمام تحریم های علیه مردم ایران رو امضا کرد، باید فکر اینجاها را می‌کرد.

- سفیر اوکراین گفته ایران توی جنگ هیچ کمک مالی به ما نکرده. خودتون ما رو تحریم کردین تو سازمان ملل رای + به تحریم علیه ایران دادین. تو صندوق عقب پژو و پراید هم که نمیشه براتون پول بیاریم. آمریکا گاد فادرتون ناراحت میشه برید ازش مجوز بگیرید برای کمک. خلاصه وات دِ فاز - فازتون چیه؟

- چند ساله بیرحمانه ‌ترین تحریم‌ها رو داریم تحمل می کنیم همتون لال شدید، حالا نگیم سر جنگ با عراق چنتا بچه عزیز مردم کشته شدن و هیچ کسی عین خیالش نبود.

- سفیر اوکراین با حالت شکایت گفته چرا ایران بهمون نفت نمیده یه نگاه به لیست رأی‌هایی که تو ده سال گذشته تو سازمان ملل در مورد ایران دادید بندازی علتش رو می‌فهمی ...!

-این سفیر کجا بود وقتی دانشجویان ایرانی را در مرز برای خارج شدن از اوکراین سربازان نژادستیز اوکراین تحقیر و مجبور به تمیز کردن زباله‌های دیگران می‌کردند.

-سفیر اوکراین هروقت دستمزد دانشجویان ایرانی که لب مرز آشغال جمع کردن رو داد اونوقت میتونیم یک ریال کمکشون کنیم

- سفیر اوکراین غلط کرد

- سفیر اوکراین وقیحه که به همچین چیزی حتی فکر میکنه. اون‌هم در حالتی که اوکراین همیشه همراه رفتار امریکا علیه منافع ملی ایران بوده. در تحریم‌ها همکاری کرده و در لفاظی‌ها کم نگذاشته. این بی‌وجدانی سفیر اوکراین به کنار! اما خاک بر سر رسانه ایرانی که همچین مزخرفی رو منتشر میکنه.

- می‌شه پاسخش به این سؤال که اوکراین در زمان فشار اقتصادی و تحریم حداکثری و به قول آقایان روحانی و ظریف جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی بر ضد ما توسط آمریکا چه کمکی به ایران کرده را هم توئیت کنید؟ نگو نپرسیدی که معلوم می‌شه چقدر شرف داری!