۰ نفر

صدراعظم اتریش اعلام کرد؛

موافقت پوتین با شرکت در تحقیقات وقوع جنایات جنگی در اوکراین

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۱۹
کد خبر: 628871
موافقت پوتین با شرکت در تحقیقات وقوع جنایات جنگی در اوکراین

صدراعظم اتریش اعلام کرد که ولادیمیر پوتین موافقت کرده تا در تحقیقات درباره وقوع جنایات جنگی در اوکراین شرکت کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ «کارل نهمر» صدراعظم اتریش، از موافقت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، برای شرکت در تحقیقات در زمینه وقوع جنایات جنگی در اوکراین خبر داد.

به گزارش هیل، تهمر اولین مقام اتحادیه اروپا بود که از زمان آغاز حملات روسیه به اوکراین به دیدار حضوری پوتین رفت. البته هفته گذشته، نهمر ابتدا با مقامات دولتی اوکراین از جمله «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین و «دنیس شمیحال» نخست‌وزیر این کشور، دیدار کرد و سپس برای دیدار با پوتین به مسکو رفت.

نهمر امروز (یکشنبه) به مجری شبکه ان‌بی‌سی گفت: «پوتین به من گفت که با برخی تحقیقات بین‌المللی همکاری خواهد کرد، اما به دنیای غرب اعتماد ندارد. این یک مذاکره دوستانه نبود.»

پس از انتشار تصاویر غیرنظامیان کشته شده در خیابان‌های شهر «بوچا» در اوکراین، بسیاری از دولت‌ها خواستار تحقیق درباره جنایات جنگی ادعایی ارتش روسیه شدند.

روسیه ارتکاب هرگونه جنایت جنگی را رد کرده و حتی دولت اوکراین را به نمایش این تصاویر متهم کرده است.

نهمر در این باره افزود: «من فکر می‎کنم حضور نهاد‌های عدالت بین‌المللی، سازمان ملل متحد، و تحقیقات بین‌المللی ضروری است؛ بنابراین بحث سختی با یکدیگر داشتیم، اما من توانستم پوتین را متقاعد کنم که در این تحقیقات شرکت کند.»

مجری برنامه سپس از نهمر پرسید که به چه دلیل مذاکره را بدبینانه و سخت ارزیابی کرد، که او در پاسخ گفت: «همه ما تدارک یک نبرد عظیم در دونباس را محتمل می‌دانیم طرف روس و طرف اوکراینی هر دو برای آن آماده هستند و ما تلفات جانی زیادی را خواهیم دید.»

سفر هفته گذشته صدراعظم اتریش با هماهنگی «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، انجام شد.

کارل نهمر به عنوان اولین مقام اروپایی، با ولادیمیر پوتین در مسکو دیدار کرد و پس از این نشست آن را «مستقیم، آشکار و سخت» خواند، اما دیدار او با پوتین واکنش‌های متفاوت مقام‌های اروپایی از جمله «تعجب، بدبینی و محکومیت» را در پی داشت.