۰ نفر

اداره آموزش و پرورش کابل؛

بستن کروات برای دانش آموزان افغانستانی ممنوع شد

۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۰
کد خبر: 628166
بستن کروات برای دانش آموزان افغانستانی ممنوع شد

اداره آموزش و پرورش کابل پوشیدن کراوات (نکتایی) در مدارس این ولایت را از سوی معلمان و دانش‌آموزان ممنوع کرده است. این ممنوعیت جدید از سوی اداره آموزش و پرورش طالبان به تمام مدارس شهر کابل ابلاغ شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شفقنا، اداره آموزش و پرورش کابل پوشیدن کراوات (نکتایی) در مدارس این ولایت را از سوی معلمان و دانش‌آموزان ممنوع کرده است. این ممنوعیت جدید از سوی اداره آموزش و پرورش طالبان به تمام مدارس شهر کابل ابلاغ شده است.

عزیزاحمد رویان، سخن‌گوی وزارت آموزش و پرورش طالبان ضمن تایید این خبر گفت: در لباس دانش‌آموزان هیچ تغییری نیامده و تنها پوشیدن نکتایی (کراوات) منع شده است. همزمان با این، شماری از دانش‌آموزان در کابل می‌گویند که مسئولان مدارس به آنان توصیه کرده‌اند که باید ریش بگذارند و کلاه بپوشند. وزارت آموزش در این زمینه چیزی نگفته است. سخن‌گوی این وزارت همچنین می‌گوید که دانش‌آموزان دختر نیز مکلف به رعایت «حجاب» هستند.

در حال حاضر مدارس دخترانه در افغانستان تعطیل است. وزارت آموزش طالبان می‌گوید که برای بازگشایی مدارس دخترانه کار با «جدیت» جریان دارد و در این زمینه پیشرفت‌های نیز صورت گرفته است. این وزارت می‌گوید که دستور بازگشایی مدارس دخترانه از صلاحیت رهبری طالبان است.