۰ نفر

در ۲۴ ساعت گذشته؛

ائتلاف سعودی آتش بس یمن را نقض کرد

۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۲۴
کد خبر: 628116
ائتلاف سعودی آتش بس یمن را نقض کرد

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، نیروهای ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ بار آتش‌بس استان الحدیده یمن را نقض کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، نیروهای ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ بار آتش بس ادعایی در الحدیده را نقض کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی با حملات توپخانه و راکتی و نیز پرواز هواپیماهای شناسایی در حریم هوایی الجبلیه، حیس و مقبنه به نقض آتش بس پرداختند.

این در حالی است که  قرار بود از شنبه هفته گذشته، تمامی عملیات نظامی تهاجمی زمینی، هوایی و دریایی در یمن متوقف شود و نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن تاکید کرده بود که موفقیت این ابتکار به تعهد مستمر طرف‌های متخاصم به اجرای توافقنامه آتش بس بستگی دارد.

نماینده سازمان ملل متحد همچنین روز پنجشنبه در سخنانی برای شورای امنیت گفته بود که آتش بس یمن همچنان موقتی و شکننده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.