۰ نفر

ادعای وزارت خزانه داری آمریکا؛

آمریکا در صورت حمله چین به تایوان آماده تحریم پکن است

۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۲۲
کد خبر: 628115
آمریکا در صورت حمله چین به تایوان آماده تحریم پکن است

وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد اگر چین به تایوان حمله کند، واشنگتن از ابزار‌های تحریمی علیه این کشور استفاده خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، «جنت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا در پاسخ به سوالی درباره تنش میان پکن و تایپه در اظهاراتی مدعی شد: «من معتقدم ما نشان داده ایم که می‌توانیم درد قابل توجهی را بر کشور‌های متجاوز تحمیل کنیم، همانطور که این کار را درخصوص روسیه انجام دادیم.»

به گزارش پایگاه «نکست شارک»، وزیر خزانه داری آمریکا با تکرار ادعا‌های پیشین خود بر توانایی و عزم دولت بایدن در تحریم چین در صورت آشکار شدن تجاوز به تایوان خبر داد. 

پیش از این نیز یلن از چین و سایر کشور‌ها خواسته بود تا به پایان جنگ روسیه در اوکراین کمک کنند و هشدار داده بود کسانی که به دنبال تضعیف تحریم‌های غرب هستند با عواقب آن مواجه خواهند شد. وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین از همکاری با کشور‌های اروپایی در اعمال بسته تحریمی جدید علیه مسکو خبر داده بود.

در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین، تنش‌ها بین چین و تایوان افزایش یافته است. در اوایل سال جاری، تایوان هواپیما‌های جنگی چینی را در حریم هوایی خود رصد کرد. علاوه بر این، تسای اینگ ونگ، رئیس جمهور این کشور خواستار اتحاد در دفاع از ملت و تقویت عملیات نظامی شد.

ماه گذشته، هیا چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، سیاست «چین واحد» را تکرار کرد و اظهار داشت تایوان بخش جدا نشدنی از قلمرو چین است.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ۷ آوریل (۱۸ فروردین) مجدداً این اظهارات را تأیید کرد و گفت که عزم و اراده مردم چین برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی ما تزلزل ناپذیر است.