۰ نفر

در پی اتفاقات مقابل کنسولگری ایران در هرات؛

کاظمی قمی: دشمن به دنبال فتنه میان ایران و افغانستان است

۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۲۲
کد خبر: 627273
کاظمی قمی: دشمن به دنبال فتنه میان ایران و افغانستان است

نماینده ویژه رییس‌جمهور ایران در امور افغانستان با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فتنه میان دو ملت ایران و افغانستان تاکید کرد که اوضاع برای مهاجرین افغانستانی مطلوب بوده و به‌زودی اتفاق خوبی در این زمینه اتفاق می‌افتد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رییس‌جمهور در امور افغانستان، در رابطه با مسائل پیش آمده اخیر میان دو ملت ایران و افغانستان اظهار داشت: از چند ماه قبل و هم‌زمان با بروز تحولات در افغانستان، دشمنان دو ملت ایران و افغانستان تمام تلاش خود را به کار بستند که دو‌کشور همسایه را وارد درگیری و نزاع کرده و همدلی میان دو ملت را به کدورت تبدیل کنند.

وی در ادامه افزود: در آن زمان با تدبیر تهران و کابل و همچنین هوشیاری هر دو ملت، فتنه دشمنان با مانع و شکست روبرو شد.

قمی گفت: اکنون نیز و پس از چند ماه فتنه جدید چندلایه دشمنان دو ملت با چهره‌ای جدید آغاز گردید. از چند هفته پیش با تصاویر و ویدئوهای ساختگی و سخیف و انتشار گسترده آنها در فضای مجازی احساسات مردم دو کشور را جریحه‌دار کرده و باعث برخی تحرکات شدند.

نماینده ویژه رییس‌جمهور در امور افغانستان اظهار داشت: استکبار البته به همین‌جا بسنده نکرد و دست به اقدام و ترور فیزیکی زد.حادثه تروریستی حرم امام رضا(ع) را در زیر لایه همین اقدامات می‌شود، تحلیل کرد. شک نداریم که این اتفاق نیز در همین پازل تکمیل شد و دشمن تلاش کرد علاوه بر فضای مجازی در فضای حقیقی و بین مردم نیز اقدامات تخریبی خود را پی بگیرد.

قمی اظهار داشت: این اطمینان را می‌دهیم که اغلب تصاویر منتشر شده یا ساختگی‌ست یا تاریخ آنها مربوط به چند سال گذشته است و اکنون علی‌رغم سیل مهاجرت اخیر به کشورمان، اوضاع برای مهاجرین افغانستانی مطلوب است و دولت ایران نیز روند جدیدی را برای بهبود اوضاع مهاجرین در دستور کار خود قرار داده و ان‌شالله به زودی اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

کاظمی قمی بیان داشت: اتفاقاتی که مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات و سفارت کشورمان در کابل اتفاق افتاد نیز دارای پشت‌صحنه بیرون از افغانستان است و تحرکاتی از بیرون وجود دارد. از حکومت سرپرست در افغانستان می‌خواهیم علاوه بر برخورد جدی با عوامل این تظاهرات، تلاش رسمی خود برای آرام کردن فضا را به کار بندد.