۰ نفر

اولین میهمان پوتین پس از جنگ اوکراین

۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۵
کد خبر: 627143
اولین میهمان پوتین پس از جنگ اوکراین

صدر اعظم اتریش امروز (دوشنبه) به عنوان اولین رهبر اروپایی از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین با پوتین دیدار می‌کند. وی پیش از این سفر در تماس‌های تلفنی با رهبران جهان درباره پرونده اوکراین گفتگو کرد.

به گزارش المیادین، کارل نهامر، صدراعظم اتریش درباره این سفر گفت: "دوشنبه با ولادیمیر پوتین در مسکو ملاقات خواهم کرد. ما بی‌طرف هستیم. ما به کریدورهای بشردوستانه، آتش بس و تحقیق کامل درباره جنایات جنگی نیاز داریم."

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، کاخ کرملین نیز با تایید این خبر اعلام کرد که مذاکراتی برای امروز دوشنبه بین پوتین و نهامر برنامه ریزی شده است.

این اولین سفر صدراعظم اتریش به مسکو از زمان روی کار آمدن وی در پایان سال گذشته است.

همچنین نهامر، اولین مسئول اروپایی است که از زمان آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه به مسکو و دیدار پوتین می‌رود.

نهامر قبل از سفر به مسکو با برخی رهبران جهان به صورت جداگانه درباره اوکراین دیدار کرد.

در این راستا، دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که نهامر یکشنبه شب با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه تلفنی گفت وگو کرد.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری اردوغان، دو طرف در این تماس درباره اتخاذ گام‌های لازم برای بهبود روابط ترکیه و اتریش و مسائل منطقه‌ای از جمله جنگ روسیه و اوکراین گفتگو کردند.

رییس‌ جمهور اردوغان از تماس‌های اخیر در سطح عالی میان ترکیه و اتریش ابراز خرسندی کرد.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری ترکیه آمده است که اردوغان در این تماس بار دیگر تاکید کرد آنکارا تمام تلاش خود را برای برقراری صلح بین روسیه و اوکراین انجام می‌دهد.

وی همچنین به صدراعظم اتریش گفت که آنکارا و وین می‌توانند همکاری‌ها را در زمینه تامین گاز طبیعی افزایش دهند.

نهامر همچنین با رییس جمهور اوکراین، صدر اعظم آلمان و رییس شورای اروپا درباره سفرش به مسکو و پرونده اوکراین گفتگو کرد.