۰ نفر

محدودیت‌ های شدید دولت چین؛

مردم شانگهای به فروشگاه ‌های مواد غذایی هجوم بردند

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۰۵
کد خبر: 626994
مردم شانگهای به فروشگاه ‌های مواد غذایی هجوم بردند

محدودیت‌های شدید دولت چین برای ریشه کن کردن موارد ابتلا به ویروس کووید-۱۹ باعث شده تا مواد غذایی بسیاری از ساکنان شانگهای به پایان برسد و این موضوع شب گذشته به یک بی نظمی عمومی تبدیل شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارشی به بی نظمی ایجاد شده در شانگهای چین پرداخت و نوشت: بزرگترین شهر و مرکز مالی این کشور ۲۲ روز تحت قرنطینه شدید قرار داشت. این در حالی است که مقامات بهداشتی درباره شیوع سویه امیکرون می گویند که این سویه به حدی قابل سرایت است که با قرنطینه مشکلی حل نخواهد شد.

ساکنان شانگهای تنها یکبار در طول شبانه روز اجازه خروج از منزل را داشته تا بتوانند برای خود مواد غذایی بخرند. مقامات همچنین کودکان مبتلا شده به این بیماری را نیز از والدین خود جدا می کنند تا از شیوع بیشتر آن جلوگیری کنند.

یک ویدئو شب گذشته منتشر شد که در آن «سرپرست حفاظت از کرونا» یک سگ گورکی را با بیل تا سرحد مرگ کتک زد زیرا صاحب آن به ویروس کرونا مبتلا شده بود. میزان ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در دومین شهر بزرگ چین در روز جمعه به ۲۳ هزار و ۶۰۰ نفر رسید.

۲۶ میلیون ساکن شانگهای همچنان درباره کمبود مواد غذایی به دلیل مشخص نبودن زمان پایان محدودیت‌های قرنطینه‌ای معترض هستند. براساس ویدئوهایی که شب گذشته در سایت‌ Weibo به اشتراک گذاشته شد، برای تامین غذا به فروشگاه ها هجوم برده و مواد غذایی را غارت کردند با این حال این ویدئوها از سوی دولت چین حذف و سانسور شد.  

جرد نلسون یک وکیل آمریکایی ساکن شانگهای توئیت کرده است که تنها ۲ نفر از هر آپارتمان در یک روز اجازه خروج از منزل برای خرید مواد غذایی را دارد. داوطلبان باید لباس های حفاظتی سفیدرنگ به تن کرده و ظرف ۲ ساعت کار خرید خود را به پایان برسانند.

وی پیشتر نیز گفته بود که شرایط نگهداری از افراد مبتلا به کرونا در مراکز قرنطینه «افتضاح» است. نلسون گفته بود که در این مراکز هیچ دوشی وجود ندارد و تمامی توالت‌ها قابل حمل هستند، آب گرم نیست و البته هیچ گونه حریم خصوصی هم وجود ندارد.

از سوی دیگر بسیاری از سفارش‌های اینترنتی غذا و کالاهای بهداشتی نیز لغو می شود. هرچند که گفته می‌شود شرایط در نقاط مختلف شهر متفاوت است.

انگهای تقریبا ۲۵ هزار مورد ابتلا به کووید – ۱۹ را در روز یکشنبه گزارش داد.

خیابان های این مرکز مالی ۲۶ میلیون نفری چین در وضعیت قرنطینه است و تنها کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی و افرادی با مجوز خاص اجازه تردد در خیابان ها را دارند.

موارد ابتلا به کرونا در شانگهای در مقایسه با برخی شهرهای مختلف جهان، رقم پایینی است اما با بدترین وضعیت شیوع کووید در چین از زمان شیوع ویروس در شهر ووهان در سال ۲۰۱۹ دست به گریبان است.

این شهر به بستر راهبرد چین تبدیل شده که درصدد آزمایش، ردیابی و قرنطینه مرکزی همه افراد مبتلا به کووید – ۱۹ است تا ریشه گسترش ویروس را بخشکاند.

محدودیت های اعمال شده در شهر شانگهای، تامین مواد غذایی و نیازهای دیگر را با مشکل روبه رو کرده است. بسیاری از سوپرمارکت ها تعطیل شده اند و دسترسی به مراقبت های پزشکی نیز از جمله موارد نگران کننده است.

دولت چین ۳۸ هزار نیروی کمکی از ۱۵ استان دیگر را برای کمک به انجام آزمایش‌های تشخیص و انتقال مبتلایان به مراکز قرنطینه به شانگهای اعزام کرده است.