۰ نفر

وزیر خارجه ایتالیا: جنگ جهانی در جریان است، فقط نظامی نیست

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴
کد خبر: 626966
وزیر خارجه ایتالیا: جنگ جهانی در جریان است، فقط نظامی نیست

وزیر خارجه ایتالیا در اظهاراتی در خصوص بحران در اوکراین، گفت جنگ جهانی در جریان است فقط جنبه آن نظامی نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «لوئیجی دی مایو» وزیر امور خارجه ایتالیا گفت جنگ جهانی هم‌اکنون در جریان است فقط جنبه آن نظامی نیست.

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، وی در این خصوص اظهار داشت: ما از مشارکت نظامی ناتو در درگیری در اوکراین حمایت نخواهیم کرد، زیرا منجر به یک جنگ جهانی خواهد شد. ما در حال حاضر در جنگ جهانی هستیم اما نه از نقطه نظر نظامی.

گرچه آمریکا و کشورهای عضو ناتو از ابتدای بحران در اوکراین از اعزام نیرو و مشارکت مستقیم در جنگ خودداری کرده و با درخواست کی‌یف برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین مخالفت کرده‌اند، اما تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کرده‌اند که روسیه آن را جنگ اقتصادی توصیف کرده و هشدار داده این تحریم‌ها ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهان وارد خواهد کرد.

کشورهای غربی همچنین با ارسال سلاح و تجهیزات در کنار اعزام مزدور به اوکراین، به درگیری‌ها دامن زده‌اند که این مسئله همچنین احتمال وقوع درگیری میان روسیه و ناتو تحت هدایت آمریکا را تشدید کرده است. روزنامه انگلیسی «تلگراف» به نقل از «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گزارش داده که این اتحاد نظامی در حال کار بر روی طرح‌هایی برای حضور نظامی دائمی در جناح شرقی به بهانه مقابله با «حملات آینده روسیه» است؛ مسئله‌ای که روسیه آن را خطری علیه امنیت خود می‌داند.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده اخیراً در مصاحبه‌ای، اقدامات غرب در اوکراین خطرناک را خطرناک خواند و هشدار داد چنین اقداماتی می‌تواند منجر به تقابل مستقیم نظامی بین آمریکا و روسیه شود. وی در مصاحبه‌ با نیوزویک گفت: کشورهای غربی مستقیماً در رویدادهای جاری دخالت دارند، زیرا به پمپاژ سلاح و مهمات اوکراین ادامه می‌دهند و در نتیجه به خونریزی بیشتر دامن می‌زنند.