۰ نفر

معاون سازمان انرژی اتمی؛

بدون توافق هم با آژانس همکاری می کنیم

۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۲۹
کد خبر: 626819
بدون توافق هم با آژانس همکاری می کنیم

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: حتی در صورت عدم توافق در مذاکرات وین باز هم با آژانس بین‎ المللی انرژی اتمی همکاری خواهیم کرد.

اقتصاد آنلاین – پرستو بهرامی راد؛ در نمایشگاه دستاوردهای هسته ای سازمان انرژی اتمی که امروز یکشنبه بیست و یکم فروردین ماه برگزار شد، پژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین درباره سند راهبردی صنعت هسته‌ای کشور در افق 1420 صحبت کرد و اهداف پیش روی سازمان انرژی اتمی را به تصویر کشید.

روز گذشته مراسم شانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای با حضور ابراهیم رییسی، رئیس جمهوری ایران و محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی برگزار شد. 

شیرمردی در مورد اهداف نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: بزرگترین دستاورد این نمایشگاه رونمایی از سند راهبردی صنعت هسته‌ای کشور در افق 1420 بود. 

وی افزود: زمانی که نقشه راه و افق مشخص باشد، برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر و مدون‌تر خواهد بود. با تلاش همکاران ما در سازمان انرژی اتمی و پیگیری‌های ریاست سازمان توانستیم برای اولین بار سند راهبردی صنعت هسته‌ای را در یک بازه زمانی 20 ساله تدوین و ارائه بکنیم. 

معاون سازمان انرژی اتمی همچنین تاکید کرد: حتی در صورت عدم دستیابی به توافق هسته‌ای در مذاکرات وین، ما همچنان به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه خواهیم داد. 

روز گذشته محمد اسلامی گفته است که سند CPF در دست تهیه است و پس از تکمیل به آژانس ارائه می‌شود، شیرمردی در این مورد بیان می‎کند: سند CPF به این صورت است که اکثر کشورها برنامه آتی حوزه کاریشان را به آژانس بین المللی اتمی ارائه می دهند و ما هم در بخش‌های مختلف فعالیتیمان را برای آژانس مشخص خواهیم کرد. منتهی به زودی محتواش در ریاست سازمان ارائه می شود.

شیرمردی در خصوص همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صورت عدم توافق در مذاکرات وین می‌گوید: بله روابط ما با آژانس ادامه می یابد.

1

2

3

4

5

6