۰ نفر

کاخ سفید اعلام کرد؛

رصد قرنطینه چین توسط آمریکا

۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۹
کد خبر: 626623
رصد قرنطینه چین توسط آمریکا

کاخ سفید اعلام کرد، دولت این کشور از نزدیک قرنطینه شانگهای را که ممکن است منجر به تاخیر در انتقال محموله‌های هوایی شود، دنبال می کند.

 به گزارش رویترز، «جن پساکی» سخنگوی کاخ سفید گفت: دولت آمریکا از نزدیک قرنطینه شانگهای را که ممکن است منجر به تاخیر در انتقال محموله‌های هوایی شود را رصد می کند. 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، شانگهای روز گذشته از ابتلای ۲۱ هزار مورد جدید به ویروس کرونا در سومین روز پیاپی انجام تست شناسایی کرونا در قرنطینه این شهر ۲۶ میلیون نفری خبر داد. هنوز هیچ نشانه ای از رفع یا آسان تر کردن محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی حتی در مکان‌هایی که موارد ابتلایی وجود ندارد دیده نمی شود. 

روز دوشنبه گذشته، برای دومین روز پیاپی ۱۳ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در چین شناسایی شده بود که حدود ۹ هزار مورد آن مربوط به شانگهای بوده است. با توجه به این روند، پایان قرنطینه در شانگهای به تعویق افتاد و مقررات منع رفت و آمد در این شهر تا اطلاع بعدی ادامه یافت.

دولت چین ۳۸ هزار نیروی کمکی از ۱۵ استان دیگر را برای کمک به انجام آزمایش‌های تشخیص و انتقال مبتلایان به مراکز قرنطینه به شانگهای فرستاد. 

مقررات منع رفت و آمد در شانگهای چنان سخت‌گیرانه است که شهروندان حتی برای تهیه مواد غذایی یا هواخوری و ورزش نیز اجازه ندارند از  منازل خود خارج شوند.