۰ نفر

سفر پرماجرای آنگلا مرکل به رُم + عکس

۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۲۴
کد خبر: 626311
سفر پرماجرای آنگلا مرکل به رُم + عکس

آنگلا مرکل، صدر اعظم سابق آلمان، که چندماه قبل بازنشسته شده سفری پرماجرا به ایتالیا را آغاز کرده تا از یکی از سایت‌های توریستی مورد علاقه‌اش دیدن کند.

به گزارش  اقتصادآنلاین به نقل از همشهری آنلاین، آنگلا مرکل در حال حاضر اوقات فراغت خود را در ایتالیا سپری می‌کند. صدراعظم سابق آلمان، پس از سفر خود به فلورانس، به رم سفر کرده است تا از مکان‌های دیدنی مورد علاقه‌اش بازدید کند.

این سیاستمدار ۶۷ ساله با لباس‌های غیررسمی، کت و کیف دستی در مرکز تاریخی پایتخت ایتالیا، پیازا دلا مینروا، دیده شده است. نیروهای امنیتی غیرنظامی او را در این گردش همراهی می‌کنند.

آنگلا مرکل در رم

مرکل آخرین بار در اکتبر ۲۰۲۱، در آن زمان به عنوان صدراعظم، به رم سفر کرده بود. او در آن زمان به مطبوعات توضیح داد: «من مطمئناً می‌توانم عشقم به ایتالیا را به شکلی کاملا متفاوت ابراز کنم. حداقل زمانی که دیگر صدراعظم نیستم! من به این امید دارم. تنها یک روز اقامت در رم به من می‌گوید که در واقع باید بیش از یک عمر را در اینجا بگذرانید تا هر آنچه را که در تاریخ جهان می‌توانید ببینید و از این نظر مطمئنا به ایتالیا بازخواهم گشت، البته به روشی دیگر.»

مرکل پیش از بازنشستگی از ترس‌هایش گفته بود و پیش‌بینی کرده بود که شاید به مالیخولیا دچار شود!

آنگلا مرکل در رم
میدان مینروا، محلی که مرکل در حین گردش دیده شده است.

البته سفر فعلی آنگلا مرکل به ایتالیا به دلیل جنگ اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته؛ رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی از خانم مرکل برای بازدید از بوچا دعوت کرد و در یک پیام ویدئویی گفت: در این شهر می‌توانید ببینید که سیاست امتیاز دادن به روسیه در طول ۱۴ سال به چه چیزی منجر شده است.