۰ نفر

یک مقام عراقی در بغداد خبر داد؛

تلاش الکاظمی برای برگزاری مجدد مذاکرات بین ایران و عربستان

۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸
کد خبر: 625448
تلاش الکاظمی برای برگزاری مجدد مذاکرات بین ایران و عربستان

مقامات عراقی از تلاش مصطفی الکاظمی برای برگزاری مجدد مذاکرات بین ایران و عربستان خبر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک مقام عراقی در بغداد از تلاش‌های مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور برای از سرگیری دور بعدی گفتگوهای عربستان و ایران در بغداد خبر داد.

یکی از مقامات وزارت خارجه عراق در مصاحبه با العربی الجدید اعلام کرد که سه نفر از مقامات دولتی عراق که نامشان فاش نشد، مسئول تعیین تاریخ برای دور جدید مذاکرات بین ریاض و تهران هستند.

این مقام عراقی در ادامه با بیان اینکه تاکنون تاریخی برای دور بعدی مذاکرات مشخص نشده، افزود: «ایرانی‌ها خواهان تکرار چهار دوره قبلی نیستند، آن‌ها می‌خواهند روی محور‌های مشخصی به توافق برسند که مورد بحث قرار گیرد و وظیفه عراق این است که دیدگاه‌های دو طرف را منتقل کند.»

او همچنین درباره نتیجه مذاکرات بین ایران و عربستان گفت: «هنوز زود است که نتایج مذاکرات ریاض و تهران را مثبت و سازنده پیش بینی کرد، زیرا اختلاف‌های بسیاری بین دو طرف وجود دارد.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ماه گذشته تهران در اعتراض به اعدام‌های غیرقانونی رژیم آل سعود، از تعلیق گفتگو‌ها با ریاض خبر داد.

پیش از این چهار دور مذاکره میان ایران و عربستان با میانجیگری عراق در بغداد برگزار شده و شرکت‌کنندگان در آن این مذاکرات را سازنده خوانده و از برگزار کردن مذاکرات بیشتر خبر دادند. این مذاکرات پس از ۵ سال از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور شکل گرفت. ایران ادامه این مذاکرات را مشروط به «جدیت عربستان» دانسته است.