۰ نفر

سفیر آمریکا در اسرائیل؛

در صورت توافق، تل آویو محدودیتی برای اقدام علیه ایران ندارد

۱۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۶
کد خبر: 624481
در صورت توافق، تل آویو محدودیتی برای اقدام علیه ایران ندارد

«تام نایدز» سفیر آمریکا گفت که اسرائیل اگر بخواهد علیه ایران اقدام کند، چه توافقی بین تهران و قدرت‌های جهانی بشود یا خیر، با هیچ محدودیتی از سوی آمریکا مواجه نخواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «تام نایدز» سفیر آمریکا در اراضی اشغالی روز پنجشنبه گفت که رژیم صهیونیستی اگر بخواهد علیه ایران اقدام کند، چه توافقی بین تهران و قدرت‌های جهانی بشود یا خیر، با هیچ محدودیتی از سوی آمریکا مواجه نخواهد شد.

 

وی در مصاحبه‌ای با کانال ۱۲ تلویوزیون اسراییل در پاسخ به این سوال که «آیا ایالات متحده از اسراییل انتظار دارد در صورت امضای توافق، آرام بنشیند و کاری انجام ندهد»، پاسخ داد: «مطمیناً خیر. ما در این مورد بسیار شفاف بوده‌ایم. اگر توافقی داشته باشیم، دست اسراییلی‌ها بسته نیست. اگر هم توافقی نداشته باشیم، قطعا دست اسراییلی‌ها بسته نیست. اسراییل می‌تواند به هر اقدامی که لازم است برای حفاظت از خود دست بزند».

این دیپلمات آمریکایی در ادامه گفت: رییس‌جمهور (بایدن) هر کاری که از دستش برآید انجام می‌دهد تا مطمین شود ایران سلاح هسته‌ای ندارد... واضح است که ما می‌خواهیم این کار را از طریق یک کانال دیپلماتیک انجام دهیم.

وی سپس در خصوص وضعیت مذاکرات وین گفت: اسراییلی‌ها به وضوح می‌دانند که دقیقاً چه خبر است. منظورم این نیست که لزوماً همیشه آن را دوست دارند، اما هیچ رازی در میان نیست.