۰ نفر

در نامه جمهوری خواهان به بلینکن؛

جلسه توجیهی درباره مذاکرات وین در کنگره برگزار شود

۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۰۳
کد خبر: 624393
جلسه توجیهی درباره مذاکرات وین در کنگره برگزار شود

جمعی از جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به وزیر خارجه این کشور درباره توافق احتمالی با ایران ابراز نگرانی کرده و خواستار برگزاری جلسه ای در این رابطه شدند.

به گزارش  دیلی کالر، شماری از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور، خواستار ارائه توضیحاتی در مورد مذاکرات وین شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  مهر، در همین راستا، «جیمز کومر» عضو ارشد کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا و «گلن گراثمن» عضو ارشد کمیته امنیت ملی این نهاد، در همراهی با جمعی دیگر از همکاران جمهوریخواه خود، بابت اینکه مبادا دولت بایدن به توافق به زعم آنها سخاوتمندانه‌تری نسبت به برجام راضی شود، ابراز نگرانی کردند.

آنها ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده و مدعی شدند: گزارش‌ها درباره مذاکرات در حال انجام با ایران نگرانی‌های جدی در مورد اینکه چرا دولت آمریکا مایل به تعامل و ارائه دلارهای مالیات‌دهندگان آمریکایی به کشوری است که با منافع آمریکا مخالف است، ایجاد می‌کند.

اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان در ادامه می‌افزایند: به‌نظر می‌رسد به جای تشویق تولید انرژی داخلی، دولت به دنبال فراهم کردن دسترسی دوباره ایران به بازارهای بین‌المللی نفت در ماه‌های آینده است. ما بسیار نگران هستیم که این مذاکرات آمریکایی‌ها و بقیه جهان را در معرض خطر قرار دهد. بنابراین، در اسرع وقت درخواست برگزاری یک جلسه توجیهی را داریم.

مقام‌های ایرانی فقدان تصمیم سیاسی آمریکا برای رفع تحریم‌ها را مانع رسیدن به نتایج نهایی می‌دانند. در همین راستا، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در تشریح آخرین تحولات مرتبط با گفت‌وگوهای وین، با انتقاد از رویکرد ایالات متحده در زمینه تحریم اخیر برخی مقام‌های ایران، اظهار داشت: اکنون همه چیز به این بستگی دارد که آیا آمریکا می‌خواهد واقع‌بینانه رفتار کند یا می‌خواهد مسئول شکست مذاکرات باشد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی علیه چند نهاد در تهران و یک فرد ایرانی با ادعای ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعمال کرده است.