۰ نفر

ولادیمیر پوتین ثروتمندترین فرد در دنیا است؟

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸
کد خبر: 623310
ولادیمیر پوتین ثروتمندترین فرد در دنیا است؟

رییس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، یکی از جالب ترین شخصیت های سیاسی تاریخ است؛ او همچنین ممکن است ثروتمندترین فرد جهان نیز باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، کرملین مدعی است پوتین سالانه ۱۴۰ هزار دلار حقوق می گیرد. دارایی های افشا شده او شامل یک آپارتمان ۸۰۰ فوت مربعی، یک تریلر و سه ماشین است.

اما به گفته برخی از کارشناسان، او ممکن است ثروتمندترین فرد جهان باشد که مجموع دارایی‌های آن به ۲۰۰ میلیارد دلار می رسد.

پوتین اغلب در حالی دیده می‌شود که ساعت‌های لوکس گران‌قیمتی دارد که چند برابر درآمد سالانه‌اش قیمت خورده است؛ او معمولا با ساعت Calendar Patek Philippe به ارزش ۶۰ هزار دلار دیده می شود است و ظاهراً دارای یک A. Lange & Sohne Toubograph به ارزش ۵۰۰ هزار دلار و همچنین طرح های فانتزی دیگر است.

شایعه شده است که پوتین صاحب یک عمارت زیبا به مساحت ۱۹۰۰۰۰ فوت مربع است که بر فراز صخره ای مشرف به دریای سیاه قرار گرفته است. این ملک ساحلی به عنوان بزرگترین اقامتگاه خصوصی در روسیه شهرت دارد و به عنوان کاخ خصوصی او به نام "کلبه روستایی پوتین" شناخته می شود.

این ملک، زمین بازی پوتین است، دارای سقف‌های نقاشی‌شده، استخری مرمرین با مجسمه‌های خدایان یونانی، مهمان‌خانه‌ای به مساحت ۲۷۰۰۰ فوت مربع، اسپا با حمام‌های سنتی، سالن موسیقی، اتاق‌های رختکن برای همه کارکنان و آمفی‌تئاتر.

طبق گزارش ها، بیشتر این عمارت توسط یک برند انحصاری لوکس ایتالیایی به نام Citterio Atena تجهیز شده است و شامل مبل های لویی چهاردهم، مبلمان اتاق ناهارخوری ۵۰۰ هزار دلاری و میز ۵۴ هزار دلاری است. حتی دارای حمام های تزئین شده با برس های توالت ایتالیایی ۸۵۰ دلاری و جا دستمال ۱۲۵۰ دلاری است.

علاوه بر همه اثاثیه فوق العاده، سالانه ۲ میلیون دلار فقط برای حفظ محوطه سازی ملک هزینه می شود.

عمارت دریای سیاه توسط معمار ایتالیایی Lanfranco Cirillo طراحی شده است و هزینه ساخت آن ۱.۴ میلیارد دلار بوده است. بر اساس تحقیقات رویترز، پول این پروژه گزاف ظاهراً از طریق پروژه ملی ۱.۳ تریلیون روبلی کشور به نام "سلامت" اخذ شده است که در آن دولت تجهیزات پزشکی گران قیمت را از یک شرکت متعلق به دوستان پوتین، Shamalov و Gorelov خریداری کرده است.

خانه پوتین

کرملین مالکیت پوتین بر این کاخ را تکذیب می کند و می گوید این کاخ متعلق به یک تاجر ثروتمند است. اما تحلیلگران روسی آن را دروغی آشکار می‌خوانند و می‌گویند که هیچ تاجری نمی‌تواند دارایی‌هایی داشته باشد که توسط FSB (سرویس امنیت فدرال روسیه) محافظت می‌شود و بر فراز آن منطقه پرواز ممنوع وجود دارد.

ظاهراً پوتین مجموعه ای از ۵۸ هواپیما و هلیکوپتر از جمله یک هواپیمای ۷۱۶ میلیون دلاری به نام "کرملین پرنده" دارد که دارای توالتی از طلا است. با توجه به ذائقه او برای معماری باشکوه و نئوکلاسیک جای تعجب نیست.

و برای اینکه گزینه های خود را از طریق زمین، هوا یا دریا باز نگه دارد، او همچنین دارای یک قایق بزرگ ۱۰۰ میلیون دلاری است که توسط یک سازنده زیردریایی هسته ای از نیروی دریایی روسیه طراحی شده است.

رقم ۲۰۰ میلیارد دلاری برای ثروت پوتین توسط بیل برودر، سرمایه‌دار تخمین زده شد که در شهادت کمیته قضایی سنای ایالات متحده در سال ۲۰۱۷، گفت که پوتین بیشتر ثروت خود را پس از آن که دادگاه مسکو الیگارش میخائیل خودورکوفسکی را در سال ۲۰۰۳ به اتهام کلاهبرداری و فرار مالیاتی زندانی کرد، جمع کرد.

اما البته، ولادیمیر پوتین همه این اتهامات را رد می کند و فقط به شکل متفاوتی به ثروتمند بودن خود اعتراف می‌کند:"‌من نه تنها در اروپا بلکه در کل جهان ثروتمندترین مرد هستم، من احساسات را جمع آوری می کنم. من از این نظر ثروتمند هستم که مردم روسیه دو بار رهبری ملت بزرگی مانند روسیه را به من سپرده اند."