۰ نفر

متوقف کردن قایق تفریحی مالک سابق چلسی؛

برخورد اوکراینی ها با آبراموویچ

۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۵
کد خبر: 623159
برخورد اوکراینی ها با آبراموویچ

اوکراینی‌ها با قایق از پهلو گرفتن قایق تفریحی ۴۳۰ میلیون پوندی رومن آبراموویچ مالک پیشین چلسی جلوگیری کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، اوکراینی‌ها در اعتراضی ضدجنگ سعی کردند قایق تفریحی لوکس رومن آبراموویچ در ترکیه را متوقف کنند. این گروه در یک قایق حامل پرچم زرد و آبی کشورشان که عبارت «جنگ ممنوع» روی آن نوشته شده بود دیده شدند.

مشخص نیست که آیا خود آبراموویچ در این قایق ۴۶۰ فوتی به نام «My Solaris» که ۴۳۰ میلیون پوند ارزش دارد، بوده است یا خیر. مالک چلسی با دارایی ۱۰ میلیارد پوندی، توسط دولت بریتانیا در جهت سرکوب روس‌های ثروتمندی که در بریتانیا دارایی‌های زیادی دارند، تحریم شد.

شبکه تلویزیونی «نکستا» گزارش داد که معترضان تیمی از قایق‌سواران جوان از شهر «اودسا» در دریای سیاه بودند. اقدام آن‌ها زمانی پایان یافت که پلیس محلی وارد شد و قایق تفریحی آبراموویچ توانست در بندر ترکیه پهلو بگیرد. این قایق یک هفته پس از خروج از شهر تفریحی تیوات در آدریاتیک مونته‌نگرو در ۱۳ مارس به آنجا رسید. دو قایق تفریحی متعلق به این میلیاردر روسی برای فرار از تحریم‌های اتحادیه اروپا به راه افتادند.

نام آبراموویچ در میان اسامی چندین روس ثروتمندی بود که هفته گذشته به لیست سیاه بروکسل اضافه شد. از آن زمان دولت‌ها در روزهای اخیر اقدام به توقیف قایق‌های تفریحی و سایر دارایی‌های لوکس آن‌ها کرده‌اند.

سولاریس در سفر به ترکیه کشورهای اروپایی را دور زد. آخرین سفر او در ۸ مارس آغاز شد و قبل از آن در یک کارخانه کشتی‌سازی در بارسلونا در حال تعمیرات بود. هیولای دریایی دارای هشت عرشه و همچنین جایگاه فرود هلیکوپتر است و تابستان گذشته در حال گشت و گذار در ریویرای فرانسه دیده شد. این قایق تفریحی در کارخانه کشتی‌سازی «لوید ورفت» در برمرهاون آلمان ساخته شد و سوله‌ای که مراحل ساختش در آن انجام شده، بزرگ‌تر از کاخ باکینگهام بود. سولاریس دارای ۴۸ کابین است که حداکثر ۳۶ مسافر را در خود جای میدهد و ۶۰ نفر خدمه دارد و دارای دو موتور پیشرفته است و قوی‌ترین قایق تفریحی جهان است. این قایق یکی از گروه قایق‌های تفریحی آبراموویچ است.

بر اساس گزارش «مارین ترافیک»، دومین قایق تفریحی آبراموویچ «Eclipse» در حال حاضر در جنوب جزیره رودس یونان در حال گردش است و به نظر می‌رسد در راه ترکیه باشد. به طور باورنکردنی Eclipse دارای سیستم دفاع موشکی خاص خود است؛ اگر مورد حمله قرار گیرد. همچنین دارای یک سینما، اتاق کنفرانس، اتاق بازی کودکان، سالن آرایش و یک زیردریایی کوچک است که می‌تواند تا عمق ۱۵۰ فوت شیرجه بزند.

هفته گذشته، آبراموویچ پس از ترک استانبول با جت شخصی خود به مسکو پرواز کرد.

برخورد اوکراینی ها با آبراموویچ