۰ نفر

ابراز نگرانی آمریکا از حضور ایران در نمایشگاه نظامی دوحه

۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷
کد خبر: 623113
ابراز نگرانی آمریکا از حضور ایران در نمایشگاه نظامی دوحه

آمریکا به حضور ایران در نمایشگاه نظامی دوحه قطر واکنش نشان داد و ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای درباره حضور ایران در نمایشگاه نظامی دوحه قطر اعلام کرد: ما عمیقاً از حضور مقامات نظامی ایران و همچنین افسران سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه دفاعی دوحه، ناراحت و نگران هستیم.

آمریکا در این بیانیه در تداوم سیاست هراس از نفوذ منطقه ای ایران ادعا کرده است: ما حضور آنها در این نمایشگاه و بخش دفاع دریایی آن را رد می کنیم زیرا ایران بزرگ ترین تهدید برای ثبات دریایی در منطقه خلیج(فارس) است.

در این بیانیه همچنین آمده است معامله سلاح های ایران در کل بر اساس قوانین مختلف آمریکا از جمله تحریم های مرتبط با تروریسم و سلاح های کشتار جمعی، شامل تحریم ها می شود.

«سپهبد سالم حمد بن عقیل النابت» رییس ستاد نیروهای مسلح قطر روز (چهارشنبه) سوم فروردین ماه ۱۴۰۱ به همراه فرماندهان عالی‌رتبه این کشور از غرفه صنایع دفاعی دریایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی دفاعی دوحه بازدید کرد.

رویترز روز چهارشنبه درباره حضور ایران در نمایشگاه صنایع دفاعی دوحه نوشت: ایران در این نمایشگاه قدرت موشکی خودش را به نمایش گذاشته است.

این خبرگزاری حضور ایران در این نمایشگاه دفاعی، همزمان با تلاش‌ها در مذاکرات وین برای اجرای کامل برجام را جالب توجه دانسته بود.