۰ نفر

محاصره ۳ هزار سرباز روس در کی یف

۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۸
کد خبر: 622925
محاصره ۳ هزار سرباز روس در کی یف

ارتش اوکراین توانسته ضمن عقب راندن 25 تا 35 کیلومتری روس‌ها از شرق پایتخت، بیش از 3 هزار سرباز روس را به محاصره در بیاورد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبر آنلاین، الکسی آریستوویچ، مشاور رییس دفتر ریاست جمهوری اوکراین ضمن اعلام این مطلب افزود اکنون در منطقه کی یف 12 هزار سرباز روس حضور دارند که 3 هزار نفر آنها محاصره شده، 4 هزار نفر دیگر قطع ارتباط شده و در مکانی بسیار بد قرار گرفته‌اند.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا نیز گفت ارتش اوکراین توانستند خط مقدم ارتش روس در شرق کی یف را 25 تا 35 کیلومتر به عقب برانند.

این مقام تاکید کرد اکنون خط مقدم روس‌ها 55 کیلومتری شرق پایتخت شده و در شمال غربی در حال ایجاد مواضع دفاعی هستند.

در صحنه بین‌المللی رهبران جهان در اجلاس فوق العاده در بروکسل گردهم آمده تا پاسخ‌های خود به تهاجم وحشیانه روس‌ها را هماهنگ کنند.

نشست شورای اروپا و گروه 7 امروز پنجشنبه برگزار می‌شود تا درباره واکنش به استفاده احتمالی پوتین از تسلیحات اتمی یا شیمیایی تصمیم گیری شود.

بایدن از تحریم‌های جدید رونمایی می‌کند و انگلیس هم بسته نظامی حمایتی خود شامل 6 هزار سلاح جدید و مرگبار را اعلام می‌کند.

اوکسانا باولینا، خبرنگار سایت خبری مستقل The Insider در گلوله باران کی یف کشته شد.

به گفته کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران و فعالان آزادی مطبوعات این خبرنگار روس پنجمین روزنامه‌نگاری است که در این ماه در اوکراین کشته شده است.

زلنسکی رییس جمهور اوکراین از مردم جهان خواست تا دست به تظاهرات گسترده در خیابان‌ها علیه روس‌ها بزنند. دولت آمریکا رسما اعلام کرد ارتش روسیه در اوکراین مرتکب جنایت جنگی شده‌اند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به استناد گزارش‌های معتبر از هدف‌گیری عمدی غیرنظامیان و حملات بی هدف به سوی شهروندان و تخریب ساختمان‌های مسکونی، مدارس و بیمارستان‌ها اشاره کرد.دیپلمات ارشد روس این اتهام را رد کرده است.