۰ نفر

حامیان غربی اوکراین بار دیگر قطعنامه ای علیه روسیه صادر کردند

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۲۴
کد خبر: 622886
حامیان غربی اوکراین بار دیگر قطعنامه ای علیه روسیه صادر کردند

حامیان غربی اوکراین به رهبری آمریکا بار دیگر قطعنامه ای را در مجمع عمومی سازمان ملل به بحث و رای گذاشته اند که اگرچه خواستار توقف فوری خصومت ها در اوکراین شده است، اما روسیه آن را در تداوم تلاش های ضد روسی غرب می داند و خواستار عدم حمایت از آن است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سفیر اوکراین در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی از اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواست به قطعنامه ای که خواستار توقف فوری خصومت ها از سوی  روسیه است، رای دهند اما سفیر روسیه آن را در ادامه تلاش‌های ضد روسی  از سوی کشورهای غربی دانست و خواستار عدم حمایت از  آن شد.

این قطعنامه که از نظر قانونی الزام آور نیست،  از سوی حدود ۹۶ کشور از جمله آمریکا امضا شده است.

این قطعنامه همچنین از پیامدهای وخیم انسانی پس از تهاجم روسیه ابراز تاسف می کند و بر تعهد به حاکمیت اوکراین و مرزهای شناخته شده بین المللی آن تاکید می کند.

 "سرگی کیسلیسا" سفیر اوکراین روز چهارشنبه به وقت محلی در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: فردا یک ماه از تهاجم روسیه به اوکراین می گذرد. در این مدت زندگی اوکراینی ها به دو قسمت تقسیم شد - گذشته ای صلح آمیز و اکنون پر از جنگ، رنج، مرگ و ویرانی.

وی ادامه داد: هزاران اوکراینی بخاطر تصمیم روسیه به حمله به صلح و حمله به همه ما، کشته شده‌اند.

"واسیلی نبنزیا" سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد نیز از کشورهای عضو در مجمع عمومی خواست تا از قطعنامه بشردوستانه ارائه شده توسط اوکراین که به گفته او «در ادامه تلاش‌های ضد روسیه از سوی کشورهای غربی» ارائه شده است، حمایت نکنند.

وی گفت: اگر همکاران غربی ما در شورای امنیت واقعا نگران وضعیت انسانی در اوکراین هستند، پس فرصت دارند این نگرانی را نشان داده و به پیش نویس قطعنامه بشردوستانه ما در شورای امنیت رای دهند.

سفیر روسیه به طور جداگانه قطعنامه بشردوستانه مورد حمایت روسیه را برای رای گیری مجدد در شورای امنیت معرفی خواهد کرد.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که از آغاز حمله روسیه به اوکراین حداقل ۹۰۲ غیرنظامی کشته و یک هزار و ۴۵۹ نفر زخمی شده اند.