۰ نفر

صفحه فیس بوک نمایندگان ایتالیایی پارلمان اروپا مسدود شد

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۴۸
کد خبر: 622825
صفحه فیس بوک نمایندگان ایتالیایی پارلمان اروپا مسدود شد

صفحه فیس بوک یکی از نمایندگان ایتالیایی پارلمان اروپا پس از آنکه او به تحریم‌ها علیه روسیه رأی مخالف داد، مسدود شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی آر تی، «فرانچسکو دوناتو» نماینده‌ای که به تحریم‌ها علیه روسیه رأی مخالف داده است، در توضیح علت مسدود شدن صفحه فیس بوک خود گفت: «آن‌ها {مسئولان فیسبوک} هیچ توضیحی ندادند و حتی پاسخ سوالات مرا ندادند. من اصلا موافق نبودم که از بودجه کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا برای خرید تسلیحات و حمایت از اوکراین در برابر روسیه استفاده شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در اروپا ما دیگر آزادی اندیشه، بیان و آزادی برای نوشتن افکار خود را نداریم، زیرا هر پیام سیاسی یا اظهارنظر عمومی که با خط مشی رسمی دولت‌های اروپایی همسو نباشد، به شدت سانسور می‌شود. این نشان می‌دهد گرچه دولت‌های اروپا سایر حاکمان را به غیردموکراتیک بودن متهم می‌کنند، در وهله اول این خود آن‌ها هستند که دموکراتیک نیستند.»

البته صفحه فرانچسکو دوناتو بعداً از حالت مسدود بودن خارج شد. «مِتا»، شرکت مادر فیسبوک به علت اتهامات بیگانه هراسی از فعالیت در روسیه منع شده است. این شرکت به کاربران اجازه داده بود مطالب نفرت انگیز در خصوص روس‌ها به علت درگیری‌ها در اوکراین منتشر کنند.

شرکت «متا» حتی موقتا اجازه داد کاربران، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به مرگ تهدید کنند، اما سپس این کار را ممنوع کرد. دوناتو می‌گوید شعار‌ها علیه روسیه در اروپا رو به افزایش است.

این نماینده پارلمان اروپا گفت: «ما شاهد تبلیغات گسترده رسانه هایمان هستیم که هدف آن، سیاه نمایی علیه ولادیمیر پوتین و سیاست روسیه است.

به نظرم، این تهدید بزرگی برای بقای اقتصادهایمان است، زیرا ارتباطات ما با روسیه، اقتصاد و مشاغل و بازار روسیه برای کل نظام اقتصادی اروپا و بیش از همه برای ایتالیا حائز اهمیت است؛ این دیدگاه {ضد روسیه} به ما، شرکت هایمان و حتی سبک زندگی ما عمیقا لطمه خواهد زد و ما به علت این موضع گیری جنون آمیز بهای سنگینی خواهیم پرداخت.»