۰ نفر

ناتو: از سال ها قبل به اوکراین کمک می کردیم

۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۶
کد خبر: 622286
ناتو: از سال ها قبل به اوکراین کمک می کردیم

دبیرکل ناتو گفت: این واقعیت را می گویم که متحدان ناتو در واقع نیروهای مسلح اوکراین را برای سال‌ها آموزش داده و از آنها حمایت کرده‌اند، ده‌ها هزار نیروی اوکراینی، نیروهای عملیات ویژه، فرماندهی و کنترل، تدارکات را آموزش داده‌اند. حمایت‌هایی که متحدان طی سال‌های متمادی ارائه کرده‌اند، اکنون بسیار مهم بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان نظامی سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: ما همچنین تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه اعمال کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که آنها بهای (این حمله) را پرداخت می کنند، پوتین رییس جمهوری روسیه بهای گزافی را برای این جنگ کاملاً ناموجه و بی‌معنا علیه کشور مستقل، اوکراین، پرداخت می‌کند.

در ۲۱ فوریه، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال ۲۰۱۴ استقلال خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در ۲۴ فوریه، روسیه حملاتی را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.

به گزارش ان بی سی، استولتنبرگ تاکید کرد: متحدان ناتو حمایت خود از اوکراین را تا حدی با ارائه حمایت نظامی، کمک های بشردوستانه و میلیاردها حمایت مالی از اوکراین افزایش می دهند.

وی در مورد احتمال ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین، بر لزوم «جلوگیری از تشدید درگیری و ممانعت از وقوع نبرد میان ناتو و روسیه» تاکید کرد.