۰ نفر

مین گذازی نیروی دریایی اوکراین در آب های منطقه

۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۳۳
کد خبر: 622005
مین گذازی نیروی دریایی اوکراین در آب های منطقه

سرویس امنیت فدرال روسیه از مین گذاری برخی بنادر منطقه از سوی نیروی دریایی اوکراین از زمان آغازعملیات ویژه روسیه در اوکراین خبر داد.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سرویس امنیت فدرال روسیه از مین گذاری برخی بنادر منطقه از سوی نیروی دریایی اوکراین از زمان آغاز عملیات ویژه روسیه دراوکراین خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» سرویس امنیت فدرال عصر شنبه به وقت تهران اعلام کرد که نیروی دریایی اوکراین بیش از ۴۲۰ مین در نزدیکی بنادر «اودسا»، «اوچاکف»، «چورنومورسک» و «یوژنه» از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در منطقه کار گذاشته است.

سرویس امنیتی روسیه هشدار داده است که ممکن است این مین‌ها توسط جریان آب در جهت «بسفر» و «مدیترانه» حمل شوند.

درگیری‌ها در اوکراین در حالی وارد چهارمین هفته شده  که «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه روز پنجشنبه در سخنرانی به مناسبت سالگرد الحاق شبه‌جزیره کریمه گفت: «جمهوری‌های دونباس قربانی دولت اوکراین شده بودند. هدف عملیات روسیه در اوکراین رها کردن دونباس از این نسل‌کشی است».

کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا طی سال‌های گذشته از دولت اوکراین حمایت‌های مالی و نظامی گسترده‌ای داشته و پس از شروع درگیری‌ها در این کشور نیز به حمایت‌های خود در کنار اعزام مزدور ادامه داده‌اند.

پوتین روز چهارشنبه گذشته هشدار داد، اقدامات کشورهای غربی از جمله ارسال سلاح و سربازان مزدور به اوکراین، این کشور را به خون می‌کشد. رییس جمهور روسیه با محکوم کردن تحریم‌های جدید غرب علیه کشورش به‌خاطر «عملیات ویژه» در اوکراین، این تحریم‌ها را «ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهانی» توصیف کرد.

 در تحول مرتبط دیگر، «ولودیمیر زلنسکی» رییس‌جمهور اوکراین بامداد شنبه در یک پیام ویدئویی با تأکید بر لزوم گفت‌وگو با روسیه گفت که تنها فرصتی که روسیه برای مهار تبعات اشتباهات خود در زمینه اشغال اوکراین دارد برگزاری مذاکرات فوری صلح است.

وی در این پیام گفت: «مذاکرات جدی و معنادار در خصوص صلح در خصوص امنیت ما برای اوکراین، تنها شانس روسیه برای کاهش خسارات ناشی از اشتباهاتش است. زمان دیدار است، زمان گفت‌وگو است».

زلنسکی در واکنش به اظهارات پوتین گفت:‌«حرف‌های زیاد امروز در مسکو شنیده شد .راهپیمایی بزرگی صورت گرفت و می‌خواهم به یک جزئیات توجهات را جلب کنم. گزارش شده است که حدود ۲۰۰ هزار نفر در راهپیمایی پایتخت روسیه شرکت کردند. ۱۰۰ هزار نفر در خیابان‌ها و ۹۵۰۰۰ نفر در استادیوم بودند. حدوداً همین تعداد نظامی روس در حمله به اوکراین شرکت کرده‌اند. فقط ۱۴ هزار جسد و دهها هزار زخمی و قطع عضوی در استادیوم مسکو را تصور کنید».