۰ نفر

توافق قریب الوقوع در وین

۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷
کد خبر: 621913
توافق قریب الوقوع در وین

یک رسانه‌ انگلیسی به نقل از یکی از طرف‌های مذاکره‌کننده برجام مدعی شده است که ظرف ۴۸ ساعت آینده ، احتمال توافق در مذاکرات وین امکان پذیر است.

به گزارش اقتصادآنلاین، یک رسانه‌ انگلیسی به نقل از یکی از طرف‌های مذاکره‌کننده برجام مدعی شده است که ظرف ۴۸ ساعت آینده ، احتمال توافق در مذاکرات وین امکان پذیر است.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت به نقل از یکی از طرف‌های عالی رتبه حاضر در مذاکرات وین گزارش کرد که توافق در خصوص برنامه هسته‌ای ایران احتمالاً ظرف ۴۸ ساعت امکانپذیر است.

این روزنامه انگلیسی ادامه داد که احیای برجام، مسیر را برای پایان تحریم‌های ایران هموار می‌کند و اجازه افزایش صادرات نفت این کشور به کشورهای غربی که به دنبال متوقف کردن وابستگی به فراورده‌های انرژی روسیه هستند را صادر می‌کند.

«سایمون کاونی» وزیر خارجه ایرلند که بعنوان تسهیل‌کننده شورای امنیت سازمان ملل در مذاکرات وین عمل می‌کند، گفته است که «سیگنال‌ها برای توافق در آخر هفته (شنبه و یکشنبه و دوشنبه) خوب است».

او همچنین گفته است که «تردیدی وجود ندارد» که توافق به تجدید صادرات نفت از ایران، کاهش فشارهای صعودی قیمت انرژی در غرب منجر خواهد شد و به بی بی سی گفت: «ما بسیار به امضای یک توافق نزدیک شده‌ایم در حقیقت، برخی می‌گویند که به طور بالقوه چشم اندازی برای یک توافق در این آخر هفته وجود دارد».