۰ نفر

مذاکرات روسیه و اوکراین طولانی است و تحریم های آمریکا ادامه خواهد داشت

۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰
کد خبر: 621882
مذاکرات روسیه و اوکراین طولانی است و تحریم های آمریکا ادامه خواهد داشت

درحالی که مشاور دفتر رییس جمهوری اوکراین از احتمال طولانی شدن مذاکرات بین مسکو و کی یف خبر می دهد، وزیر امور خارجه آمریکا نیز بر پابرجا بودن تحریم ها علیه مسکو تا تغییر رویه در این جنگ تاکید می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری تاس دراین باره گزارش داد: «میخائیل پودلیاک» (Mikhail Podolyak) مشاور دفتر ریاست جمهور اوکراین اعلام کرد که گفت وگوها بین مسکو و کی یف ممکن است حداقل چند هفته ای بطول انجامد.

بنابراین گزارش وی که با تلویزیون بلومبرگ مصاحبه می کرد گفت که خواسته های اصلی اوکراین دراین مذاکرات شامل؛ آتش بس، عقب نشینی نظامیان روسی و حل و فصل سیاسی در ارتباط با مناطق مورد مناقشه است.

این مقام دفتر ریاست جمهوری اوکراین به بلومبرگ گفت: مذاکرات به خاطر برخی موارد حقوقی  که با یکدیگر ناهمخوانی دارند،  ممکن است چندین هفته و شاید بیشتر بطول انجامد.

تا کنون چهار دور مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه برگزار شده است که آخرین آن، روز ۲۴ اسفند ماه  به صورت مجازی و سه دور پیشتر به صورت حضوری و در بلاروس برگزار شد.

خبرگزاری تاس در همین حال گزارش داد:  آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که تحریم های آمریکا علیه روسیه تا زمانی که مسکو درعرصه سیاسی تغییر رویه ندهد، پابرجا خواهند ماند.

بنابراین گزارش، بلینکن دراین باره گفت: البته، قصد این نیست که بخشی از تحریم ها دائمی باشند، هدف از تحریم ها تغییر رفتار آنها (روسیه) است، با این حال باید خود را برای  این موضوع که می تواند مدتی این تحریم ها بطول انجامد آماده کنیم  چراکه نتیجه دلخواه بلادرنگ بدست نمی آید.

روسیه پنجم اسفندماه و بدنبال به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک  و با انتقادی که ولادیمیر  پوتین رییس جمهوری روسیه پیش از آن از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو عنوان کرده بود، وارد جنگ با اوکراین شد، کی یف خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو شده بود؛ اما اکنون ولودیمیرزلنسکی رییس جمهوری اوکراین از موضع خود مبنی بر پیوستن به ناتو عقب نشسته و به صراحت اعلام کرد که کشورش به این پیمان که یک ابزار نظامی برای واشنگتن قلمداد می شود، نخواهد پیوست.

جنگ اوکراین هم اکنون وارد بیست و چهارمین روز خود شده است.