۰ نفر

اسناد و املاک دولت افغانستان به وزارت خارجه آمریکا سپرده شد

۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷
کد خبر: 621673
اسناد و املاک دولت افغانستان به وزارت خارجه آمریکا سپرده شد

پس از مسدود شدن سفارت و نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در ایالات متحده، تمامی اسناد مهم و املاک دولت افغانستان از جمله ساختمان این سفارت به وزارت خارجه آمریکا سپرده شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس گفته‌های سرپرست سفارت افغانستان در ایالات متحده گزارش داد که چالش‌های مالی و به رسمیت شناخته نشدن طالبان از سوی آمریکا از علت‌های اصلی مسدود شدن سفارت افغانستان در این کشور به شمار می‌رود.

عبدالهادی نجرابی سرپرست سفارت افغانستان در آمریکا در این مورد گفت که تمامی اسناد مهم و املاک دولت افغانستان از جمله ساختمان این سفارت به وزارت خارجه ایالات متحده امریکا سپرده شده است.

نجرابی در ادامه افزود: با واگذاری ساختمان های سفارت و نمایندگی های سیاسی، اسنادها هم در اختیار وزارت خارجه ایالات متحده قرار گرفت.

سرپرست سفارت افغانستان در آمریکا تاکید کرد: هر زمانی که یک حکومت فراگیر در افغانستان شکل بگیرد که همه مردم؛ زنان و مردان در آن سهم داشته باشند در آن زمان حکومت از سوی ایالات متحده به رسمیت شناخته می شود و می تواند دیپلمات اعزام کند.

با بسته شدن سفارت افغانستان در آمریکا، هزاران تن از شهروندان این کشور که در ایالات متحده هستند از خدمات کنسولگری محروم شدند.

بلال کریمی معاون سخنگوی طالبان در این مورد گفت: روند بسته شدن سفارت افغانستان در آمریکا تحت بررسی ما قرار دارد.

سفارت افغانستان برای نخستین بار در سال ۱۹۴۳ در واشنگتن گشایش یافت و پس از چهل سال فعالیت در سال ۱۹۸۳ به مدت ۱۹ سال مسدود بود، اما در سال ۲۰۰۲ دوباره فعالیت‌های خود را از سر گرفت.