۰ نفر

طرح لغو روابط تجاری نرمال آمریکا با روسیه را تصویب می کند

۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۰۷
کد خبر: 621626
طرح لغو روابط تجاری نرمال آمریکا با روسیه را تصویب می کند

مجلس سنای آمریکا قرار است طرحی که خواستار حذف وضعیت روابط تجاری نرمال با روسیه است را به تصویب رساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، طرحی که خواستار لغو «وضعیت دائمی روابط تجاری نرمال» روسیه است قرار است به صورت فوری در مجلس سنای آمریکا تصویب شود.

چاک شامر، رهبر دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا گفت که این طرح پس از تصویب با قید فوریت در مجلس نمایندگان آمریکا در مجلس سنا هم به صورت فوری پیش خواهد رفت.

شومر در مجلس سنا گفت: «وقتیکه مجلس نمایندگان این طرح را به تصویب برساند  انتظار دارم که تصویب آن از حمایت دو حزبی قوی در سنا هم برخوردار باشد و من با همکارانم تلاش خواهم کرد که در این مجلس هم با سرعت پیش برود.»

روسیه از صبح پنجشنبه (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است. ولادیمیر پوتین گفته هدف از عملیات نظامی روسیه گرفتن «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی هم تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه روسیه اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.