۰ نفر

هشدار پوتین:

مردم روسیه می‌ توانند تفاوت میان خائنان و میهن‌ پرستان را بیان کنند

۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵
کد خبر: 621499
مردم روسیه می‌ توانند تفاوت میان خائنان و میهن‌ پرستان را بیان کنند

رییس‌جمهوری روسیه در سخنانی شدیداللحن به "خائن‌های روسی" که به گفته او غرب می‌خواهد از آنها به عنوان "ستون پنجم" برای نابودی این کشور استفاده کند، هشدار داد.

به گزارش رویترز، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه چهارشنبه از روس‌هایی که به گفته او به لحاظ ذهنی با غرب همسوتر هستند تا روسیه انتقاد کرد و گفت مردم روسیه به سرعت می‌توانند تفاوت میان خائنان و میهن‌پرستان را بیان کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با گذشت سه هفته از حمله روسیه به اوکراین، پوتین در جمع وزرای دولت گفت: البته آنها (غرب) سعی خواهند کرد روی به اصطلاح ستون پنجم، روی خائنان شرط‌بندی کنند؛ روی کسانی که پول خود را اینجا به دست می‌آورند، اما آنجا زندگی می‌کنند. زندگی کردن نه به معنای رفتن به محل جغرافیایی، بلکه به معنای زندگی در افکارشان، تفکر بردگی‌شان.

رییس‌جمهوری روسیه افزود: هر مردمی، به ویژه مردم روسیه، همیشه قادر خواهند بود وطن‌پرستان واقعی را از آشغال‌ها و خائنان تشخیص دهند و آنها را مانند پشه ریزی که به طور تصادفی وارد دهانشان شده است، تف کنند.

پوتین همچنین گفت: غرب در تلاش است تا روسیه را با کمک ستون پنجم خود دودسته کرده و درگیری مدنی را تحریک کند. و یک هدف وجود دارد؛ نابودی روسیه. روسیه چنین تلاش‌هایی را دفع خواهد کرد. من متقاعد شده‌ام که این خودپاکسازی طبیعی و ضروری جامعه تنها باعث تقویت کشور، همبستگی، انسجام و آمادگی ما برای مقابله با هر چالشی خواهد شد.

این صحبت‌های پوتین با واکنش‌هایی مواجه شد.

میخائیل کاسیانوف، سیاستمدار اپوزیسیون روسیه که در اوایل دهه ۲۰۰۰ به عنوان اولین نخست‌وزیر پوتین خدمت می‌کرد، این سخنان را در توییتر محکوم کرد.