۰ نفر

پایان محدودیت؛

انگلستان محدودیت های سفر را لغو کرد

۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۱۳
کد خبر: 620574
انگلستان محدودیت های سفر را لغو کرد

وزیر حمل‌ و نقل انگلیس اعلام کرد که از روز جمعه (۲۷ اسفند ۱۴۰۰) تمام محدودیت‌های کرونایی برای مسافران ورودی به این کشور لغو خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «گرنت شپس» عصر دوشنبه عنوان کرد مسافرانی که از ساعت ۴ صبح جمعه وارد انگلیس می‌شوند، نیازی به رعایت هیچ یک از قوانین قبلی نخواهند داشت. به این ترتیب مسافران می توانند برای اولین بار از زمان شروع همه گیری کرونا در بهار ۲۰۲۰ بدون محدودیت‌های سابق وارد انگلیس شوند.

در حال حاضر تنها افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند می توانند بدون نیاز به آزمایش کرونا وارد انگلیس شوند؛ با این حال، آنها باید ظرف ۷۲ ساعت پس از ورود، اظهارنامه مسافرتی را تکمیل و در آن آدرس، شماره تلفن، گذرنامه و جزییات پرواز خود را اعلام کنند.

این اظهارنامه دو سال پیش راه اندازی شد تا مسافرانی که در قرنطینه بسر می‌برند ردیابی شوند.

ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس دقایقی پس از اعلام این خبر در حساب توئیتری خود نوشت: ما در حال برداشتن گام های بیشتری برای باز کردن سفرهای بین المللی، قبل از تعطیلات عید پاک هستیم. از جمعه به تست کرونا و اظهارنامه‌های مسافرتی نیازی نخواهد بود.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که آمار مبتلایان به سویه جدید کرونا و شمار مراجعین به بیمارستان‌ها در انگلیس دوباره افزایش یافته است فقط در هفته اخیر بر اساس آمار اعلامی دولت انگلیس بیش از ۷۲۶ بیمار کرونایی دیگر در این کشور جان باختند. البته نهادهای ناظر شمار جان باختگان کرونا در این کشور را بسیار بیش تر از آمار اعلامی دولت می‌دانند.

دولت انگلیس ماه گذشته نیز با وجود شمار زیاد جان باختگان به نسبت جمعیت همه محدودیت‌های کرونایی در این کشور را لغو کرد.