۰ نفر

با وعده پیروزی بر روسیه؛

وزرای خارجه آمریکا و اوکراین گفت و گو کردند

۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۱۱
کد خبر: 620232
 وزرای خارجه آمریکا و اوکراین گفت و گو کردند

رییس دستگاه دیپلماسی اوکراین از گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود و وعده پیروزی بر ارتش روسیه خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وزیر خارجه اوکراین شبانگاه یکشنبه به وقت تهران از تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود و تشکر بابت حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف حین نبرد با روسیه خبر داد.

«دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در توییتی نوشت: «ما حمایت بیشتر از اوکراین را هماهنگ کردیم. ما هر دو موافقیم که باید اقدامات بیشتری برای توقف تجاوز روسیه انجام شود و روسیه در قبال جنایاتش پاسخگو باشد. از ایالات متحده برای ایستادگی قاطعانه کنار مردم اوکراین سپاسگزاریم. اوکراین پیروز خواهد شد.»

وزیر خارجه اوکراین در حالی از آمریکا تشکر می‌کند که بعد از مخالفت چندباره آمریکا با برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین، پنتاگون این بار با ارائه جنگنده به کی‌یف هم مخالفت کرد.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا  پنجشنبه  گذشته گفت واشنگتن از ارائه جنگنده‌های «میگ ۲۹» به اوکراین حمایت نمی‌کند.

کربی طی نشست خبری روزانه در پنتاگون توضیح داد: «لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به همتای لهستانی خود گفت که واشنگتن از انتقال جنگنده‌ها به اوکراین حمایت نمی‌کند.»

وی با بیان اینکه ارائه جنگنده های میگ به اوکراین خطرات زیادی را به همراه دارد، افزود: « ارزیابی اطلاعاتی نشان داد که انتقال جنگنده‌ها به اوکراین می‌تواند منجر به تشدید تنش بین روسیه و ناتو شود.»

 در رویدادی مرتبط با تحولات میدان نبرد بین روسیه و اوکراین، وزارت دفاع روسیه از حمله دقیق به تاسیسات نظامی ارتش اوکراین خبر داد. «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه  در نشست خبری گفت، نیروهای روسیه با استفاده از سلاح های دوربرد به 2 تاسیسات نظامی در منطقه «لویو» در اوکراین حمله کرده‌اند.

کوناشنکوف گفت: «این حمله با سلاح‌های دقیق دوربرد به مراکز آموزشی نیروهای مسلح اوکراین در شهرک استاریچی و در محدوده یاووریف صبح روز ۱۳ مارس (یکشنبه ۲۱ مارس) انجام شد.»

روسیه اخیرا عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هدف این عملیات را حمایت از افرادی که به مدت ۸ سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند، عنوان کرد.

به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.