۰ نفر

خطیب زاده: تمام تحریم ها اقتصادی باید برداشته شود

۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰
کد خبر: 619918
خطیب زاده: تمام تحریم ها اقتصادی باید برداشته شود

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مذاکرات برجام گفت: باید تمام تحریم ها که مانع انتفاع اقتصاد ایران است، برداشته شده و تمام زنجیره های اقتصاد ایران از جمله در نفت، پتروشیمی، فولاد، ساخت و ساز و کشتیرانی آزاد شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سعید خطیب زاده شنبه شب در مراسم افتتاحیه بیستمین اردوی آموزشی - تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در مشهد اظهار داشت: هرچه در مسأله برجام و مذاکرات اتفاق افتاده است در جهت حفظ منافع تک تک مردم است و با توجه به این که برجام در مکث است چرا که اتحادیه اروپا در خواست مکث کرده است در تلاش هستیم مذاکرات دوباره صورت گیرد و آمریکا شرایط را بپذیرد.

وی خاطر نشان کرد: هر مذاکره‌ای یک دستور مذاکرات دارد که موفقیت خود را بر اساس آن می سنجد؛ تیم مذاکره کننده ایران نیز در وین دستور کار روشن دارد و تلاش آنها در مذاکرات حفظ منافع مالی و اقتصادی کشور و ملت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: در این مذاکرات وزارت امور خارجه مجری مذاکرات است و مذاکرات در شورای عالی امنیت راهبری می شود.

مخالف جنگ هستیم

خطیب زاده در ادامه در موضوع جنگ در اوکراین گفت: مقام معظم رهبری موضع ایران را در جنگ روسیه و اوکراین مشخص کردند و وزارت امور خارجه هم اعلام کرد که ما مخالف جنگ هستیم و آن را مردود می‌دانیم و جنگ از نظر ما راه حل نیست. 

وی با تاکید بر اینکه جنگی که امروز انجام شده ریشه در چند دهه گسترش و توسعه طلبی ناتو با محوریت آمریکا دارد، اظهار داشت: چند دهه است که جنگ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شروع شده و امروز تبدیل به جنگی شده است که ما آن را مردود می دانیم و در تلاشیم گفت و گوها آغاز و جنگ تمام شود و رویارویی اتمی و هسته ای صورت نگیرد.

169524081

انجمن های اسلامی هسته های پیش برنده نظام هستند

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: اردوی جهاد اکبر اردوی عزم اراده و انگیزه در راه خدا و جهاد فی‌سبیل‌الله است. این اردو یک ثمره طیبه است. چهار ویژگی در شما دانشجویان وجود دارد که شما را از سایرین متمایز می‌کند این‌که شما جوان، دانشجو، عضو انجمن اسلامی و همچنین زائر امام رضا(ع) هستید.

دکتر سید محمدرضا حسینی افزود: دشمن می‌گوید اگر می‌خواهید نظام اسلامی را از بین ببرید باید به سراغ هسته‌های پیش‌برنده آن نظام که انجمن‌های اسلامی و دانشجویان عضو آن هستند بروید.

وی با اشاره به حدیث ثقلین ادامه داد: پیامبر می گوید مادامی که به قرآن و اهل بیت تمسک بجویید گمراه نمی‌شوید. اما امروزه توجه به قرآن و اهل بیت کمرنگ شده است و مهمترین مشکل مدیران جمهوری اسلامی این است که با قرآن مأنوس نیستند در حالی که خداوند در قرآن الگو و راهبرد درست زندگی را معرفی می کند که با استفاده از آن می توانیم در زندگی پیشرفت کرد.

2

تحول دانشجو با مسوولیت و خودسازی 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این مراسم گفت: نکته مهم در تحول دانشجو خودسازی است که یک برنامه مستمر مطالعات اسلامی باید داشته باشد چرا که دانشجوی کم سواد اسلامی نمی تواند برای هر سوال عقیدتی پاسخ مناسب بدهد و الگو برای سایرین باشد و تا فرد صالح نباشد نمی‌تواند دیگران را اصلاح کند.

حسن رحیم پور ازغدی افزود:نکته مهم دیگر در حوزه سبک و کار زندگی، از خود راضی نبودن است چرا که اگر یک تشکیلات یا یک نظام و سیاست دچار از خود راضی بودن شود متوقف می شود و تکامل نخواهد یافت و این نابودی است.

وی ادامه داد: دایم برای تکامل باید تلاش کرد چرا که مجاهدان هیچ گاه بازنشسته نمی‌شوند چون شرایط حساس کنونی هیچ وقت تمام نمی شود و ما و شما دایم در شرایط حساس هستیم و در معرض سقوط مالی و اعتقادی هستیم و پل صراط همین زندگی کنونی است که از روی جهنم عبور می کنیم و اگر لحظه ای غفلت کنیم سقوط می کنیم و ما در این عرصه نباید توقف کنیم بلکه باید ضعف ها و نواقص را شناسایی و رفع کرد و در عرصه تحول دانشجو و تحول جامعه تلاش کنیم.

3

حفظ روحیه تشکیلاتی، آموزش های تشکیلاتی و خود سازی هدف این دوره است

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل نیز در حاشیه این مراسم گفت: بیستمین دوره جهاد اکبر به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی دانشجویی با حضور ۵۰۰ دانشجو از سراسر کشور که حدود ۲۰ نفر از مشهد مقدس هستند به همراه مقام های کشوری و لشکری امشب در مشهد مقدس آغاز شد و تا ۲۷ اسفند سال جاری ادامه می یابد. 

امیر حسین پناهی شعار این دوره را «تحول دانشجو، تحول جامعه حکمرانی عالمانه و عادلانه" دانست و افزود: محورهای برگزاری این دوره کلاس های آموزشی و همایش سیاسی با محوریت تحول دانشجو ، تحول جامعه و همچنین حکمرانی عالمانه و عادلانه است.

وی با بیان این که هدف از برگزاری این دوره حفظ روحیه تشکیلاتی، آموزش های تشکیلاتی و خودسازی است ادامه داد: در کنار دستاوردهای انقلاب اسلامی در حکمرانی، ۲ حلقه مفقوده اصلی وجود دارد. نکته اول عدم تحقق عدالت است که رهبری هم به آن اشاره داشتند و نکته دیگر این است که نگاه راهبردی و تمدن ساز را در حکمرانی ندیده‌ایم.  

این فعال دانشجویی گفت: اگر دنبال تحقق حکمرانی عادلانه و عالمانه هستیم نخست باید در جامعه اصلاح رخ دهد و تا دانشگاه اصلاح نشود، جامعه اصلاح نمی شود. دانشجویان مهمترین عنصر تحول خواهی هستند و براین اساس محتوای آموزشی این دوره را انتخاب کرده ایم.

پناهی افزود: این جلسات به صورت چالشی و پرسش و پاسخ برگزار می شود تا جلسات جنس مطالبه گری داشته باشد و در این دوره از همایش جهاد اکبر، کارگاه هایی با موضوع «تحول دانشجو»  برگزار می‌شود و در پایان دوره هم از اعضای شرکت کننده آزمون گرفته می‌شود.

وی علت برگزاری این دوره را در مشهد مقدس مجاورت با حرم مطهر  امام رضا (ع) دانست و  ادامه داد: اولین دوره جهاد اکبر سال ۱۳۸۰ نیز در مشهد مقدس با حضور ۸۰ دانشجو برگزار شد.