۰ نفر

وزیر خارجه قطر برای گفت و گو درباره ایران امروز به روسیه می رود

۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۲۷
کد خبر: 619884
وزیر خارجه قطر برای گفت و گو درباره ایران امروز به روسیه می رود

وبگاه خبری-تحلیلی بلومبرگ گزارش کرده است که محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر امروز (یکشنبه) عازم روسیه می‌شود تا با همتای خود درباره مسئله ایران گفت‌وگو کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، آل ثانی قرار است در این دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارج روسیه در ارتباط با مذاکرات وین که چند روزی است وقفه‌ای در آن ایجاد شده است، گفت‌وگو کند و آن طور که یک منبع آگاه گفته است، ممکن است دیداری هم با «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه در این زمینه داشته باشد.

بلومبرگ می‌گوید که این دیدار در حالی انجام می‌گیرد که قطر برای احیای مذاکرات وین درباره لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که آل ثانی به طور جداگانه با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز شنبه گفت‌وگوی تلفنی انجام داد اما وزارت خارجه آمریکا به درخواست بلومبرگ برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخ نداده است.

طبق گزارش بلومبرگ، آل ثانی همچنین قصد دارد قبل از سفر به مسکو با «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین درباره تحولات این کشور گفت‌وگو کند. این سفر در پی سفر این هفته او به فرانسه و آلمان انجام شد، جایی که او در مورد توافق ایران موسوم به برجام و جنگ در اوکراین با همتایان خود در آنجا گفت‌وگو کرد.