۰ نفر

همزمان با ارسال تسلیحات به کی‌یف

انگلستان خواهان فشار بر پوتین شد

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۱۹
کد خبر: 619199
انگلستان خواهان فشار بر پوتین شد

وزیر خارجه انگلیس با درخواست برای افزایش فشارهای تحریمی بر روسیه و رییس‌ جمهور این کشور، گفت باید تسلیحات بیشتری به اوکراین داده شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس بامداد پنجشنبه از کشورهای جهان خواست فشارها بر روسیه را افزایش داده و تحریم‌ها علیه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور را تشدید کنند.

وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «تراس خواستار افزایش فشار تحریم‌های بین‌المللی بر روسیه به دلیل اقدامات این کشور در اوکراین است».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، تراس که هم اکنون در یک سفر کاری به آمریکا رفته است، روز پنجشنبه در اندیشکده شورای آتلانتیک در واشنگتن سخنرانی خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است: «لیز تراس از جهان خواهد خواست تا فشار جهانی بر پوتین را افزایش دهد. ما باید در زمینه تحریم‌ها برای افزایش فشار، از جمله ممنوعیت کامل سوئیفت، مسدود کردن تمام دارایی‌های بانکی روسیه و تشویق سایر کشورها به پیوستن به این اقدامات ، تلاش کنیم».

این وزارتخانه افزود: «تراس خواستار اتخاذ تدابیری خواهد بود که [روس‌ها] نتوانند به منابع مالی دسترسی داشته باشند، نتوانند صورت حساب‌های خود را بپردازند، نتوانند تجارت کنند، به طوری که کشتی‌های آنها نتوانند وارد بنادر شوند و هواپیماهای آنها نتوانند فرود بیایند».

وزیر خارجه انگلیس نیز اظهار داشت: «ما باید برای تحویل تسلیحات دفاعی و پاسخ به بحران انسانی وخیم‌تر اوکراین تلاش بیشتری کنیم. همه ما این کار را انجام خواهیم داد و این دوره جدید امنیت جهانی را شکل خواهیم داد».

این در حالی است که «جان کربی» سخنگوی پنتاگون با خطرناک توصیف کردن هرگونه ارائه جنگنده‌های بیشتر به اوکراین، گفت بهتر است به این کشور موشک‌های زمین به هوا داده شود. (جزئیات بیشتر)

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد. به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

به نوشته ریانووستی، وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز گفته که نیروهای مسلح فقط به زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می‌کنند، هیچ بخشی از جمعیت غیرنظامی نیز تهدید نخواهد شد.