۰ نفر

رایزنی اروپایی‌ها ادامه دارد؛

گفت و گوی رهبران آلمان و روسیه درباره بحران اوکراین

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۲:۰۸
کد خبر: 619179
گفت و گوی رهبران آلمان و روسیه درباره بحران اوکراین

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه از گفت‌وگو رییس‌جمهوری این کشور با صدراعظم آلمان درخصوص اوکراین خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری این کشور و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان درخصوص گزینه‌های سیاسی و تلاش‌های دیپلماتیک ازجمله برگزاری سومین دور مذاکرات میان اوکراین و روسیه گفت‌وگویی تلفنی داشتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، کاخ کرملین اعلام کرد: در این گفت‌وگو توجه خاصی به جوانب بشردوستانه پیرامون شرایط اوکراین و جمهوری‌های دونباس معطوف شد. درخصوص تحولات عملیات نظامی ویژه جهت حفاظت از دونباس و تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی ‌علی‌الخصوص دور سوم مذاکرات میان هیات‌های روسیه و نمایندگان کی‌یف گفت‌وگوهایی انجام گرفت.

در ادامه بیانیه آمده است: پوتین فرایندهای سامان‌دهی کریدورهای بشردوستانه در اوکراین و تلاش‌های نظامیان ملی‌گرا برای ممانعت از خروج امن مردم از این کشور را به اطلاع شولتس رساند.

پوتین همچنین گفت که هدف از این عملیات نظامی محافظت از مردمی است که به مدت هشت سال متحمل حملاتی از سوی رژیم اوکراین بوده‌اند.

به گفته رییس‌جمهوری روسیه اوکراین باید از شر نازیسم خلاص شود و تمام جنایتکاران مسئول کشتار مردم در منطقه دونباس باید مشخص شوند.

پوتین همچنین تاکید کرد که روسیه قصد اشغال اوکراین را ندارد.

در ساعات اولیه صبح پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر حملات شدید نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد.