۰ نفر

اتهام وحشتناک به مسکو؛

ارتش روسیه بیمارستان کودکان ماریوپل را ویران کرد

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۲:۰۰
کد خبر: 619178
ارتش روسیه بیمارستان کودکان ماریوپل را ویران کرد

شورای شهر ماریوپل اعلام کرده است که یک بیمارستان کودکان در این شهر محاصره شده، هدف بمباران نیروهای روسی قرار گرفته است. یک مقام آمریکایی اعلام کرد که جنگ شدیدی میان اوکراین و روسیه در خارکیف ازسرگرفته شده و طرفین جنگ تاکنون تلفات سنگینی را متحمل شده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، یک مقام پنتاگون به اسکای نیوز گفت: طی ساعات اخیر ارتش روسیه موشک‌های دوربردی را از خاک بلاروس شلیک کرده است.

کمی پیش شورای شهر ماریوپل - در جنوب اوکراین - ویدیویی از یک بیمارستان زنان و زایمان مخروبه در این شهر منتشر و روسیه را متهم به پرتاب چندین موشک بر سر این شهر کرد.

بنابر اعلام مقامات اوکراینی، «بخش زایمان و بخش کودکان» در این حمله هوایی ویران شده است.

ولودمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، با انتشار فیلمی از این مکان نوشت: «حمله مستقیم نیروهای روسی به زایشگاه. مردم و کودکان زیر آوار هستند. جنایت! دنیا تا چقدر دیگر می‌خواهد با نادیده گرفتن ترور، شریک جرم باشد؟ همین حالا آسمان را ببندید. کشتار را متوقف کنید. شما قدرت دارید؛ اما به نظر دارید انسانیت‌ را از دست می‌دهید.»

پائولو کریلنکو، فرماندار منطقه دونتسک، گفته است در این حمله دستکم ۱۷ نفر شامل شماری از «زنان در حال زایمان» زخمی شدند.

همچنین بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به بمباران بیمارستان کودکان در اوکراین، تهدید کرد که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه را به دلیل جرایم وحشتناکش مواخذه کند.

جانسون نوشت: انگلیس به حمایت بیشتر از اوکراین پرداخته و سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری ارائه خواهد کرد و پوتین را به دلیل جنایات وحشتناکش بازخواست خواهد کرد.

سی ان ان به نقل از شورای شهر ماریوپل گزارش داد که "ویرانی در این شهر عظیم است و موسسات درمانی که کودکان در آن معالجه می‌شدند به طور کامل نابود شده است".

در ساعات اولیه صبح پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر حملات شدید نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین گفت که روسیه برنامه‌ای برای اشغال خاک اوکراین ندارد و تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا با شکست مواجه شده است.