۰ نفر

غائبى: ایران و آژانس فصل جدیدی از همکاری‌ها را آغاز کنند

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۰۹
کد خبر: 619140
غائبى: ایران و آژانس فصل جدیدی از همکاری‌ها را آغاز کنند

محمد رضا غائبی - سرپرست نمایندگی دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین گفت: گزارش مدیرکل منعکس کننده پیشرفت های انجام شده در رسیدگی به موضوعات پادمانی است.

 به گزارش اقتصاد آنلاین، او افزود: ما انتظار داریم که پس از گزارش مدیرکل، اعضای شورای حکام اقدامات مناسبی را برای حمایت از خاتمه طرح این موضوعات در دستور کار شورای حکام انجام دهند.

محمد رضا غائبی با تأکید بر اینکه ایران به عنوان یک عضو مسئولیت پذیر ان.پی.تی به اجرای تعهدات خود در چارچوب موافقت نامه جامع پادمان (CSA) متعهد بوده و این کار را ادامه خواهد داد

وى افزود: گزارش مدیرکل منعکس کننده پیشرفت های انجام شده در رسیدگی به موضوعات پادمانی است که قبلاً به شورای حکام گزارش شده است و این پیشرفت نتیجه همکاری سازنده متقابل بین ایران و آژانس است.

وی اضافه کرد: ما خرسندیم که این رویکرد و همچنین فعالیت‌های راستی‌آزمایی انجام‌شده در مورد مکان ۲، آژانس را قادر ساخت تا ارزیابی کند که این موضوع دیگر یک موضوع باقی مانده پادمانی نیست.

غائبی گفت: بیانیه مشترک حاصله میان ایران و آژانس در ۵ مارس ۲۰۲۲ نشان دهنده احترام ایران به رویه ها، آئین نامه ها، و کار حرفه ای آژانس و همچنین عزم ایران برای همکاری با آژانس است.

او تاکید کرد: در این مسیر آژانس باید اصول غیرسیاسی بودن ، حرفه ای بودن ، بی طرفی و استقلال خود را رعایت کند

وی افزود: به محض اینکه مذاکرات برای ازسرگیری اجرای کامل برجام به نتیجه موفقیت‌آمیز برسد، ایران و آژانس باید برای باز کردن فصل جدیدی از همکاری‌های گسترده آماده شوند و چنین شرایطی، بر نیاز به رسیدگی سریع برای خاتمه دادن به مسائل پادمان باقی مانده و هموار کردن راه برای اجرای مجدد برجام تاکید می کند.

غائبى تأکید کرد: ما انتظار داریم که پس از گزارش مدیرکل، اعضای شورای حکام اقدامات مناسبی را برای حمایت از خاتمه طرح این موضوعات در دستور کار شورای حکام انجام دهند.