۰ نفر

تهدید به تحریم بیشتر روسیه از طرف آمریکا

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۴۶
کد خبر: 618863
تهدید به تحریم بیشتر روسیه از طرف آمریکا

ویکتوریا نولاند معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا سه‌ شنبه شب خبر داد که ایالات متحده استقرار سامانه دفاعی پاتریوت در لهستان را بررسی می‌ کند.

به گزارش شبکه الجزیره، این مقام آمریکایی بار دیگر هشدار داد که اگر روسیه جنگ را متوقف نکند، تحریم‌های بیشتری علیه آن اعمال می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، معاون سیاسی آنتونی بلینکن ادعا کرد: ۳۰ سال توسعه روسیه تنها در ۱۲ روز از میان رفت.

اشاره این مقام آمریکایی به تحریم‌های گسترده و کمرشکن آمریکا و کشورهای غربی علیه روسیه دارد.

وی گفت: با متحدان اوکراینی خود برای جلوگیری از این که این پژوهش‌های بیولوژیک آنان در اختیار نیروهای روسی قرار گیرد، کار می کنیم.

نولاند اضافه کرد: به مقامات چینی می گوییم که برای راهبری در بحران اوکراین فرصتی ایجاد شده است که باید آنان، این فرصت را مغتنم بشمارند.

وی مدعی شد: پایان جنگ اوکراین برای ایالات متحده، همان شکست راهبردی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه است.

وی ادعا کرد: این جنگ زمانی پایان خواهد پذیرفت که پوتین درک کند که دارد با ریاست خود، ارتش و ملت روسیه قمار می کند و وی باید این مسیر را تغییر دهد.

تهدید این مقام آمریکایی برای تحریم بیشتر مسکو ساعاتی پس از آن روی می دهد که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی گفت که کشورش اصلی ترین بخش اقتصاد روسیه را هدف قرار داده و تمام واردات نفت، گاز و انرژی از روسیه را ممنوع می‌کند.

بایدن همزمان با افزایش تنش های جهانی با روسیه در پی وقوع جنگ در اوکراین گفت که این اقدام از حمایت قوی دو حزبی در کنگره (حزب دموکرات و جمهوری‌خواه) و همچنین در آمریکا برخوردار است.

وی با بیان اینکه پاسخ متحد به اقدامات پوتین و اتحاد میان تمام اعضای ناتو و اتحادیه اروپا، تمرکز اصلی وی بوده تصریح کرد: ما این اقدام را در حالی انجام می دهیم که برخی از متحدان اروپایی ممکن است نتوانند تمهیدات مشابهی اتخاذ کنند. ما بیش از تمام کشورهای اروپایی، نفت و گاز تولید می کنیم.

برخلاف درخواست ولادیمیر زلنسکی مبنی بر ترغیب کردن رهبران و دیگر کشورهای جهان توسط آمریکا برای تحریم روسیه، جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته که کشورهای اروپایی واردات انرژی از روسیه را ممنوع نمی کنند.