۰ نفر

رایزنی نماینده روسیه در وین با رافائل گروسی

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۱۳
کد خبر: 618365
رایزنی نماینده روسیه در وین با رافائل گروسی

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز صبح با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص سفر وی به ایران گفت‌وگو کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «میخاییل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، از دیدار و رایزنی با «رافایل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پایتخت اتریش خبر داد.

در این پیام نوشت: «امروز صبح (دوشنبه) با رافایل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کردم. ما درباره موضوع ایمنی و امنیت هسته‌ای در اوکراین و همچنین سفر موفقیت‌آمیز روز شنبه وی به ایران گفت‌وگو کردیم».

اولیانوف همچنین روز گذشته، در پیامی توییتری، سفر اخیر گروسی به ایران را موفقیت آمیز توصیف کرده بود و گفته بود: «سفر دیروز رافایل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران بسیار موفق بود. دو طرف در مورد گام‌های مشخص با هدف حل و فصل مسایل پادمانی باقی‌مانده در یک دوره زمانی معقول به توافق رسیدند. دستاورد بزرگ!»

رافایل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران گفت که نظارت بر سایت‌های هسته‌ای ایران ادامه خواهد یافت و افزود مذاکرات خوبی در تهران داشته و منتظر بازگشت کامل ایران به توافق هسته‌ای است.

گروسی در ادامه گفت که فکر می‌کند «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران برای پایان مذاکرات هسته‌ای به وین سفر خواهد کرد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (شنبه) ۱۴ اسفند ماه در تهران با محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی برای سومین بار در دولت سیزدهم دیدار و گفت‌وگو کرد. دو طرف پس از این دیدار که نزدیک دو ساعت به طول انجامید به میان خبرنگاران آمدند و اسلامی اعلام کرد که قرار است توافق دو طرف در قالب یک بیانیه منتشر شود. بر این اساس، محمد اسلامی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و رافایل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ مشترک صادر کردند.

رییس سازمان انرژی اتمی در کنفرانس خبری با مدیرکل آژانس اتمی با تأکید بر اینکه موارد ادعایی باید برای همیشه بسته شود، اعلام کرد: توافق کردیم مدارکی که باید بین ایران و آژانس مبادله شود، حداکثر تا خرداد انجام شود.