۰ نفر

آمریکا در پی جایگزین کردن انرژی روسیه

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۶:۵۹
کد خبر: 618098
آمریکا در پی جایگزین کردن انرژی روسیه

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که مقامات آمریکایی در سفر به ونزوئلا در مورد جایگزینی صادرات نفت روسیه گفت و گو می کنند.

به گزارش  وال استریت ژورنال، منابع آگاه گفتند که دولت جو بایدن به دنبال کاهش تحریم های نفتی علیه ونزوئلا به عنوان بخشی از استراتژی گسترده ایالات متحده برای کاهش قیمت نفت است که به دلیل جنگ روسیه در اوکراین بشدت بالا رفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، به گفته این منابع، مقامات ایالات متحده در روزهای شنبه و یکشنبه با مقامات ونزوئلا در کاراکاس دیدارهای رودرویی را آغاز کردند تا به نفت خام ونزوئلا اجازه بازگشت به بازار آزاد بین‌المللی داده شود.

کاخ سفید می‌خواهد روسیه را از ونزوئلا به عنوان مهم‌ترین متحد خود در آمریکای جنوبی، که تامین‌کننده ضروری نفت خام ایالات متحده است، دور کند.

پیشنهادهایی که در پایتخت ونزوئلا مورد بحث قرار می‌گیرد، تحریم‌ها را برای مدتی محدود به خاطر امنیت ملی آمریکا کاهش می‌دهد. از زمانی که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۷ تحریم های اقتصادی را علیه ونزوئلا آغاز و سپس تحریم های بخش نفت را در سال ۲۰۱۹ اعمال کرد.

کاراکاس برای سرپا نگه داشتن بخش نفت خود به چین، روسیه و ایران تکیه کرده است. از سال ۲۰۲۰، پترولئوس د ونزوئلا  شرکت نفت دولتی این کشور، حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز تولید می کرد.

به گفته افراد مطلع از سیاست دولت در این زمینه، با کاهش تحریم‌ها اکنون ایالات متحده صادرات نفت ونزوئلا را به خارج از شبکه صادرات غیرشفاف به چین و به پالایشگاه‌های خلیج فارس که نفت خام سنگین تولید ونزوئلا را پردازش می‌کنند، هدایت می نماید.