۰ نفر

پوتین در گفت و گو با مکرون:

تمام اهداف خود را از طریق مذاکره یا جنگ به دست می آوریم

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۶:۵۶
کد خبر: 618097
تمام اهداف خود را از طریق مذاکره یا جنگ به دست می آوریم

پوتین در گفت‌ و گو با رییس‌ جمهور فرانسه، خواسته‌ های خود در اوکراین را تکرار کرد و گفت که اوکراین باید به آن‌ ها پاسخ دهد.

به گزارش گاردین، «ولادیمیر پوتین» در گفت‌وگوی تلفنی با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، خواسته‌های خود در اوکراین را تکرار کرد و گفت که اوکراین باید به آن‌ها پاسخ دهد وگرنه جنگ ادامه می‌یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری فرانسه، «الیزه» نیز در یک نشست خبری با خبرنگاران گفت که ماکرون صبح روز یکشنبه به مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه با پوتین صحبت کرده است تا خواسته‌های جوامع بین‌المللی برای توقف خصومت‌ها و همچنین تضمین امنیت غیرنظامیان و اجازه فعالیت سازمان‌های بشردوستانه در اوکراین را تکرار کند.

سخنگوی الیزه گفت: رئیس‌جمهور پوتین در این گفتگو بار دیگر اعلام کرد که تمام اهداف خود را از طریق مذاکره یا جنگ به دست می‌آورد.

همچنین گفته شده که پوتین در گفتگو با رئیس جمهور فرانسه بار دیگر خواسته‌های خود را شامل موارد زیر تکرار کرد:

نازی زدایی اوکراین، خنثی سازی و بی طرف شدن اوکراین و عدم پیوستن به ناتو و خلع سلاح شدن اوکراین

پوتین در این گفتگو همچنین تاکید کرده که اگر اوکراین از پذیرش این درخواست‌ها خودداری کند، عملیات نظامی ادامه خواهد یافت. هرچند همزمان رئیس جمهور فرانسه درخواست‌های روسیه را غیرقابل قبول عنوان کرده و خواستار توقف عملیات نظامی روسیه در اوکراین شده است.