۰ نفر

آمادگی خارج کردن زلنسکی توسط نیروهای ویژه آمریکا

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۴۱
کد خبر: 618083
آمادگی خارج کردن زلنسکی توسط نیروهای ویژه آمریکا

روزنامه انگلیسی سان نوشت: نیروهای ویژه آمریکا و انگلیس آماده خارج کردن ولودیمیر زلنسکی از کشورش و انتقال به مکانی نامشخص هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، روزنامه انگلیسی سان در گزارشی اعلام کرد: نیروهای ویژه هوایی انگلیس موسوم به (SAS) و واحد ویژه نخبه وابسته به نیروی دریایی آمریکا آماده عملیات خارج کردن ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین، هستند.

طبق نوشته این روزنامه، در حال حاضر ۱۵۰ نیروی ویژه آمریکا و ۷۰ نیروی دیگر انگلیس و کسانی که قرار است در عملیات مشارکت کنند در یک پایگاه نظامی در لیتوانی هستند و با مشارکت ارتش اوکراین آموزش می‌بینند.

طبق اعلام این روزنامه، نیروهای ویژه در صورت درخواست شخص زلنسکی اقدام به خارج کردن او از کشورش خواهند کرد اما محلی که منتقل خواهد شد، مشخص نیست.

پیش از این نیز رمضان قدیروف، رییس جمهور چچن اعلام کرد: اگر ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین آماده گفتگو باشد، من شخصاً آماده هستم از رییس جمهور پوتین بخواهم که به زلنسکی پناهندگی بدهد، در غیر این صورت او به سرنوشت میخائیل ساکاشویلی، رییس جمهور سابق گرجستان دچار خواهد شد.

قدیروف در صفحه تلگرام خود خطاب به زلنسکی نوشت: اگر به لهستان بروید، به سرنوشت ساکاشویلی که در نهایت به وطن خود بازگشت و بازداشت شد، مواجه خواهید شد. اگر به روسیه اعتماد دارید و آماده گفتگو هستید، من شخصاً از رییس جمهور روسیه می‌خواهم تا به شما پناهندگی بدهد. جایی برای فرار نیست