۰ نفر

وزارت خارجه ترکیه؛

برای پایان بحران اوکراین با آمریکا در هماهنگی هستیم

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۲۵
کد خبر: 617718
برای پایان بحران اوکراین با آمریکا در هماهنگی هستیم

وزارت خارجه ترکیه گفت که در هماهنگی با آمریکا، به دنبال راهکار و پاسخ مناسبی برای بحران اوکراین است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وزارت امور خارجه ترکیه پس از گفتگوهای معاونان وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو اعلام کرد که آنکارا و واشنگتن در «هماهنگی نزدیک» باقی خواهند ماند زیرا آنها برای راه حل دیپلماتیک برای عملیات نظامی روسیه در اوکراین تلاش می‌کنند.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای پس از گفتگو میان «سدات اونال» معاون وزیر خارجه ترکیه و «وندی شرمن» همتای آمریکایی در آنکارا، گفت دو کشور «حمایت خود از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین» را تکرار کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «اهمیت باقی‌ماندن در هماهنگی نزدیک برای مدیریت اثرات چندجانبه بحران و حمایت از راه حل دیپلماتیک مورد تاکید قرار گرفت و دو طرف همچنین در مورد روابط دوجانبه گفتگو کردند».

وزارت خارجه ترکیه توضیح داد: «اراده مشترک برای تعمیق همکاری‌های دوجانبه از طریق گفت‌وگوی پایدار و نهادینه شده مورد تأیید قرار گرفت و تأکید شد که علی‌رغم اختلاف نظرهای مداوم در برخی موضوعات، ترکیه و آمریکا دستور کار مثبت گسترده‌ای دارند».

پیش از این نیز «مولود چاووش‌اوغلو» گفته بود کشورش تمایلی به مشارکت در تحریم‌های اعمالی علیه روسیه ندارد.

درگیری‌های اوکراین در حالی بامداد یکشنبه به یازدهمین روز خود نزدیک شده که قتل یک عضو تیم مذاکره‌کننده اوکراینی توسط عوامل این کشور، افزایش تحریم‌های غربی علیه روسیه و تداوم مداخلات آمریکا، اوضاع را پیچیده‌تر کرده است.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز بار دیگر درخواست خود از ناتو و آمریکا برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در این کشور را تکرار کرده و این در حالی است که سران آمریکا و ناتو چند بار این درخواست را رد کرده و گفته‌اند برقراری منطقه پرواز ممنوع یعنی ورود به درگیری به مستقیم با روسیه، که چنین چیزی را نمی‌خواهند.