۰ نفر

روسیه؛

عملیات در اوکراین ادامه دارد

۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۰۷
کد خبر: 617365
عملیات در اوکراین ادامه دارد

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین امروز (جمعه) گفت که عملیات نظامی روسیه در اوکراین تا رسیدن به اهداف مورد نظر ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره درخواست‌ ها مبنی بر پایان دادن به عملیات نظامی روسیه، اظهار کرد که اکنون زمان تفرقه نیست و زمان آن است که متحد و یکپارچه پشت سر رئیس جمهوری خود بایستیم.

سخنگوی کرملین تایید کرد که در زمان حاضر هیچ برنامه ای برای گفت و گوی تلفنی جدید میان «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن» رئیسان جمهوری روسیه و ایالات متحده در مورد اوکراین وجود ندارد.

وی در عین حال اظهار کرد که مذاکرات همچنان فرصت خوبی برای ارائه استدلال و توضیح ماهیت عملیات نظامی ویژه در اوکراین است.

به دنبال حمله بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد نهمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

سحرگاه پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را به صورت رسمی اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده که عملیات این کشور در اوکراین به منزله آغاز جنگ نیست؛ بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در گستره جهانی است.

با این وجود بسیاری از کشورهای جهان از جمله اروپایی ها و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگ علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در جریان عملیات در اوکراین تاکنون ۱۸۱۲ هدف نظامی را منهدم کرده اند.

«ایگور کوناشینکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای افزود که تاکنون ۶۵ مرکز فرماندهی و ارتباط نیروهای مسلح، ۵۶ سامانه دفاع هوایی اس - ۳۰۰، «بوک ام- ۱» و ۵۹ ایستگاه راداری اوکراین نابود شده است.

وی افزود که ۴۹ فروند هواپیما در زمین و ۱۳ هواپیما در آسمان، ۶۳۵ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۶۷ قبضه موشک انداز، ۲۵۲ عراده توپ و خمپاره صحرایی، ۴۴۲ دستگاه خودرو ویژه نظامی و همچنین ۵۴ پهپاد ارتش اوکراین هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور به حملات و عملیات خود علیه مراکز و تاسیسات نظامی اوکراین ادامه می دهند.

در مقابل اواکراین نیز مدعی شده که نیروهای این کشور از آغاز حمله روسیه تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار نظامی روس را کشته اند.