۰ نفر

پوتین؛

عملیات در اوکراین مطابق برنامه است

۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۰۲
کد خبر: 617196
عملیات در اوکراین مطابق برنامه است

رییس‌جمهور روسیه با اشاره به این‌که حمله نظامی این کشور به اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود گفت نیرو‌های روس برای از بین بردن نازی‌های جدید تلاش می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه معتقد است که نیرو‌های نظامی این کشور در اوکراین با نازی‌های جدید می‌جنگند.

طبق گزارش روسیا الیوم، پوتین در جلسه شورای امنیت ملی روسیه گفت: سربازان روس به مانند قهرمانان واقعی، شجاعانه عمل می‌کنند.

رییس‌جمهور روسیه افزود: من معتقد هستم که روس‌ها و اوکرانی‌ها ملتی واحد هستند و از این نظر خود منصرف نخواهم شد.

پوتین تصریح کرد: مزدوران غیرنظامیان از جمله دانشجویان خارجی را به عنوان گروگان می‌گیرند. نیرو‌های روسیه گذرگاه‌هایی انسانی را در همه مناطق باز کرده‌اند تا غیرنظامیان بتوانند خارج شوند.

وی تأکید کرد: نازی‌های جدید از غیرنظامیان اوکرانی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. خانواده تمام نظامیانی که در درگیری‌ها و در دفاع از وطن خود کشته می‌شوند، ماهیانه دریافت خواهند کرد.

پوتین ادامه داد: نظامیان ما از وطن خود دفاع می‌کنند و برای از بین بردن نازی‌های جدید و رویکرد مخالف روسیه در اوکراین تلاش می‌کنند.

رییس‌جمهور روسیه در پایان گفت: عملیات ویژه روسیه در اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود.

روسیه از هفته پیش با اعلام تلاش برای دور کردن تهدید ناتو و غرب از مرز‌های خود، حمله‌ای نظامی را علیه اوکراین آغاز کرده که طی این مدت پیشروی‌هایی را در خاک این کشور داشته است.