۰ نفر

علی واعظ: دولت رییسی در مذاکرات امتیازات بیشتری بدست آورد

۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۲
کد خبر: 617061
علی واعظ: دولت رییسی در مذاکرات امتیازات بیشتری بدست آورد

علی واعظ، مسئول بخش ایران گروه بین الملل بحران معتقد است که در برنامه‌ریزی سریع و کوتاه مدت، توافق کنونی بهتر از آن چیزی است که در تابستان گذشته روی میز مذاکرات وین بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی واعظ در گفت و گویی در کلاب هاوس اظهار داشت: اگر ما اهرم سازی سریع کردیم که سریع به نتیجه برسیم تنها چیزی که می توانیم به دست بیاوریم توافقی بهتر از آن چیزی است که در تابستان گذشته روی میز بود.

او گفت که “چنین توافق روی میز هست، یعنی دولت آقای رئیسی توانسته امتیاز های بیشتری نسبت به دولت آقای روحانی بدست بیاورد.”

تحلیلگر ارشد گروه بین المللی بحران افزود:اگر بدنبال چیزی از اساس متفاوت هستیم راه حل در توافق بعدی است

واعظ گفت: به اعتقاد من برجام بهترین شالوده برای چنین توافقی است. یعنی شما الان توافق می کنید، ایران هم منافع اقتصادی به لحاظ صادرات نفت و دسترسی به اموال مسدود شده را بدست خواهد آورد.

این کارشناس روابط بین الملل گفت غیرقابل انکار است که چنین توافقی امتیازات بسیار جدی برای ایران خواهد داشت .

او خاطرنشان کرد: مگر ما به صندوق بین المللی پول نگفتیم پنج میلیون دلار احتیاج داریم؟ آیا ۸۰ میلیارد دلار برای اقتصاد کشور مهم نیست؟

واعظ اظهارداشت: نمی شود انکار کرد که امتیازات کوتاه مدت برجام مهم هستند. اما اگر بخواهیم اینها پایدار باشند باید ادامه دهیم و توافق دیگری به اسم دولت اقای رئیسی و محکم کاری های بسیار بیشتر بدست بیاوریم.