۰ نفر

خبرگزاری فرانسه؛

اقدامات تهاجمی روسیه کاهش یافت

۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۵۲
کد خبر: 616070
اقدامات تهاجمی روسیه کاهش یافت

همزمان با پنجمین روز جنگ در اوکراین، خبرگزاری فرانسه به نقل از ارتش این کشور اعلام کرد روسیه شدت اقدامات نظامی و حملات خود را کاهش داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر افزود: ارتش اوکراین در حالی از کاهش میزان اقدامات روسیه در پنجمین روز از جنگ خبر داده است که امروز قرار است هیات های مذاکره کننده دوکشور در بلاروس با هدف پایان دادن به جنگ گفت و گو کنند. این مذاکرات هنوز آغاز نشده است.

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین بامداد دوشنبه در تماس تلفنی با بوریس جانسون گفت، ۲۴ ساعت آینده برای اوکراین بسیار مهم است.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد پنجمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.