۰ نفر

برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل درباره بحران اوکراین

۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۵۳
کد خبر: 616051
برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل درباره بحران اوکراین

شورای امنیت به نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی بحران اوکراین در روز دوشنبه رأی مثبت داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باگشاه خبرنگاران، شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه‌ای خواستار برگزاری نشست اضطراری مجمع عمومی در روز دوشنبه (امروز) درباره وضعیت اوکراین است.

روسیه به قطعنامه برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره اوکراین رأی منفی داد و چین، هند و امارات نیز رأی ممتنع دادند.

نماینده آمریکا در جلسه شورای امنیت برای بررسی بحران اوکراین اعلام کرد: «برای کمک به اوکراین و مقابله با تهدید روسیه به اقدامات استثنایی نیاز داریم.»

نماینده آمریکا در شورای امنیت مدعی شد: «از روسیه می‌خواهیم لفاظی‌های خود را درباره تهدید سلاح‌های هسته‌ای کاهش دهد. تانک‌های روسی غیرنظامیان را در حملات غیرقابل توجیه و بی‌رویه هدف قرار می‌دهند.»

نماینده آمریکا با این ادعا که «نگران گزارش‌ها مبنی بر تعداد بالای تلفات غیرنظامیان در اوکراین هستیم» گفت: «ما به افسران روسی می‌گوییم که دنیا شما را زیر نظر دارد و از اقدامات شما بازجویی می‌شود. مردم اوکراین با استقامت خود در برابر تسلیحات روسی شجاعت خود را نشان دادند.»

نماینده فرانسه اعلام کرد: «فرانسه و مکزیک پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای اطمینان از دسترسی بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه برای رفع نیاز‌های فوری در اوکراین ارائه خواهند کرد.»

نماینده آلبانی در جلسه شورای امنیت گفت: «روسیه باید به منطق و خرد بازگردد، زیرا مذاکرات برای صلح است نه تسلیم.»

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: «اتحادیه اروپا هواپیما‌های جنگی را در اختیار نیرو‌های اوکراینی قرار خواهد داد.»

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل برگزاری نشست ویژه بامداد دوشنبه درباره وضعیت اوکراین براساس قطعنامه شورای امنیت را تأیید کرد.

نماینده اوکراین در شورای امنیت مدعی شد: «روسیه سرسخت است و به تجاوزات خود ادامه می‌دهد، اما شکست می‌خورد. ۴۳۰۰ سرباز روسی از آغاز حمله روسیه کشته شده‌اند. حداقل ۱۶ کودک نیز از آغاز حمله روسیه جان خود را از دست داده‌اند.»

نماینده اوکراین با بیان این‌که «روسیه در عملیات نظامی از انواع سلاح‌های سنگین از جمله موشک استفاده می‌کند»، گفت: «روسیه در حال انجام یک حمله خشونت‌آمیز علیه اوکراین است. تجاوز روسیه به اوکراین مبتنی بر دروغ و نقض قوانین بین‌المللی است.»