۰ نفر

در پاسخ به آمادگی هسته‌ای روسیه؛

اتحادیه اروپا: آمادگی متقابل وجود دارد

۹ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۵۲
کد خبر: 616005
اتحادیه اروپا: آمادگی متقابل وجود دارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به بهانه تحولات اوکراین اعلام کرد که بازدارندگی هسته‌ای اروپا در حالت آماده باش قرار دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: بازدارندگی هسته‌ ای ما در حالت آماده باش است؛ زیرا شاهد جنگ در مرزهای اروپا هستیم .

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص اضافه کرد: این نخستین باری است که اتحادیه اروپا به کشوری که عضو این اتحادیه نیست، کمک نظامی می کند. بیش از نیمی از دارایی‌ های بانک مرکزی روسیه بلوکه خواهد شد.

بورل در ادامه اضافه کرد: ما در حال تهیه سلاح برای حمایت از ارتش اوکراین هستیم. در دوران بی سابقه ای زندگی می کنیم. امروز نشست اضطراری شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا را برای بحث در خصوص کمک بیشتر به اوکراین تشکیل دادیم.

جوزف بورل مدعی شد: کارزاری از سوی کرملین برای انتشار اطلاعات نادرست در اوکراین و اتحادیه اروپا وجود دارد و ما در برابر آن مقاومت می کنیم! ما به هماهنگی با دولت اوکراین و کشورهای همسایه برای پایان دادن به جنگ ادامه می دهیم!

این مقام اروپا در این باره افزود: من ارائه منابع مالی اروپایی برای تامین مالی تامین تسلیحات، سوخت و تجهیزات پزشکی به اوکراین را پیشنهاد خواهم کرد. با منشأ جنگِ اطلاعاتی نادرست روسیه از طریق توقیف رسانه‌ های روسی از جمله راشا تودی و اسپوتنیک مقابله می کنیم!